Top

سوالات در بازاریابی محتوا

پرسیدن سوال در کانتنت مارکتینگ

سوالات در بازاریابی محتوا

آیا شما از سوالات در بازاریابی محتوا قسمت عنوان مطالب نوشته شده استفاده می کنید ؟ محتوای شما با سوالات مختلف در ابتدا آغاز می شود ؟

مردم در همه زمان از موتورهای جستجو سوال میپرسند و به دنبال جواب سوال های مختلفی هستند.آنها میخواهند بدانند، کی ،کجا،چه وقت و چرا؟ آنها میخواهند در مورد موضوعات مختلف بدانند.

این نوع از صفحات هم مسلما رتبه خوبی پیدا میکنند،به اشتراک گذاشته می شوند و لینک هایشان جذاب است،برای مثال این دست سوالات بیشترین اشتراک و این شرکت ها تبلیغات خود را با سوال آغاز کرده اند.

عنوان سوالات بازاریابی

آگهی بخش راست گوگل (آگهی تبلیغاتی یک شرکت ): ساعت موتورهای جستجو چه معنی برای بازاریابان و کاربران دارد؟(۳K اشتراک گذاری و ۲۲۶ بار لینک شده است)

ماکروسافت به کدگذارهای اوتیسم نیاز دارد، آیا میتواند داوطلبان خوبی پیدا کرده و آنها را نگه دارد؟- شرکت های سریع(۴۷ k اشتراک گذاری و ۹۳ بار لینک شده است.)

سابقه ترامپ در فساد باور نکردنی است،پس چرا کلینتون به ظاهر مفسد به نظر میرسد؟ واشینگتن پست (۸۶۷ k به اشتراک گذاشته شده و ۱۴۴ بار لینک شده است.)

اما آیا سوال های تیتر میتواند در دراز مدت منجر به آسیب رساندن به دیده شدن مطالبتان گردد؟

جواب بله است

اشتباه برداشت نکنید، تیتر های سوالات در بازاریابی محتوا به خودی خود بد نیستند،سوال پرسیدن منجر به ایجاد کنجکاوی میشود و میتواند مخاطبان را به کلیک کردن ترغیب کند وحتی ممکن است در ذهن آنها سوال ایجاد کند.

اما زمان های مناسبی برای استفاده از سر تیترهای سوالی وجود دارد.در اینجا شش سوال مطرح میشود که شما قبل از استفاده از سر تیتر های سوالی باید به آنها جواب دهید.

  1. آیا شما خودتان به سوال پاسخ داده اید؟

سرتیتر های سوالی زمانی اشتباه خواهد بود که شما به جواب مناسبی در مطلبتان نرسیده باشید.بسیاری از نشریات سوال های بزرگی را مطرح میکنند، ولی هرگز پاسخ سوالاتشان را به طور رضایت مندانه ای عنوان نمیکنند.

چند بار مقاله ای را دیده اید که با این عنوان که تنها زمان پاسخگو خواهد بود تمام شود؟

اگر میخواهید که تیتر عنوانتان به صورت پرسشی باشد ، پس اول باید جواب سوال آنرا در مقاله تان آورده باشید درغیر این صورت از نقطه استفاده کنید.

  1. جواب شما از مطالب دیگری که نشر داده شده ، بهتر است؟

ممکن است بعضی مطالب از قبل به صورت سوال در بازاریابی محتوا پرسیده شده باشند و یا جواب داده شده باشند.قبل از اینکه مطالبتان را منتشر کنید ، در موتور جستجوگر مورد علاقه تان عنوان تان را تایپ کنید و مطالب ای که به دست می آید را مطالعه کنید.با اینکار شانس این را خواهید داشت که محتوای بهتری تهیه کنید یا پاسخ اجمالی تر و یا دقیق تری داشته باشید، همچنین میتوانید پاسخی دهید که نام تجاری تان را گسترده کند و یا مردم را به چالش بکشاند.

فقط به دنبال پاسخ جدیدی نباشید،چنین پاسخ های معمولی در اینترنت به اندازه کافی وجود دارد، مطمئن شوید جواب شما بهترین محتوا را در بر میگیرد.(همچنین جالب و به یاد ماندنی است.)

 

  1. آیا سوالتان با بله یا خیر پاسخ داده می شود؟

یکی از محبوب ترین سوال برای پرسیدن در صنعت ما این است ” آیا سئو مرده است؟” این مدل از پست ها معمولا بازدیدکنندگان زیادی دارد  و کمی خشم نیز ایجاد میکند. چرا؟ برای اینکه در پایان میتوان به این سوال با ۱۰۰۰ کلمه پاسخ داد ولی نمیتوان گفت نه!

نمونه های دیگری از تیرهای سوالی بله یا خیر زیادی در سرفصل ها وجود دارد.به بررسی این سایت بپردازید که قوانین سرتیر های بریجیت را درهم میشکند.(که میگوید هر تیتر که با یک علامت سوال تمام میشود میتواند با نه پاسخ داده شود.)

– آیا فیس بوک باعث انتخاب ریس جمهور منتخب ترامپ شده است؟(نه)

-پیام همیلتون به پنس : آیا این آزار و اذیت بود؟(نه)

پرسیدن سوال هایی که با بله و خیر جواب داده شود کار بی موردی است، پس چرا اینکار رانجام دهیم؟بریجیت کلایمز ادعا میکند که نشریات از این مدل عناوین استفاده میکنند چون آنها میدانند که احتمالا داستانشان احمقانه است و منابع را در اختیار ندارند و به حقایقی هم نرسیده اند ولی میخواهند که آن را نشر دهند”

حق با اوست.

پرسیدن سوال در کانتنت مارکتینگ

  1. از عنوان کردن اطلاعات دوری میکنید؟

اگر از عنوان کردن اطلاعات دوری میکنید تا کلیک کردن روی عنوانتان بازدیدکننده بیشتری دریافت کنید،در واقع شما در حال معامله هستید.به جای اینکه فقط از یک علامت سوال در آخر تیترتان استفاده کنید زمانتان را برای طرح یک چالش و سوال واقعی صرف کنید.

  1. آیا جواب سوال ناشناخته است؟

گاهی اوقات شما نظریات و ایده هایی را میخواهید با مردم در میان بگذارید که میخواهد مردم را به فکر وادارد یا بازخوردی داشته باشد.

مثلا :

محل جستجوی محلی گوگل در تلفن همراه کجاست؟

پنگوئن ۴٫۰ : برای کسانی که با سئو کار میکنند به چه معناست؟

AMP گوگل برای تجارت الکترنیک به چه معناست؟

ممکن است در بعضی موارد راجع به چیزی بنویسید که دیده اید اما به طور صد در صد از آن اطلاع ندارید.

آیا گوگل از لیبل های سبز برای تبلیغات PPC استفاده میکند؟

آیا گوگل نتایج خودکار برای احزاب سیاسی بریتانیا را دستکاری میکند؟

آیا گوگل سیستم دانش روزش را به روز رسانی میکند؟

در این موارد سر فصل سوال ها کاملا مناسب هستند، چون سوال ها به صورت قطعی قابل پاسخ دادن نیست. مطمئن شوید که از تیترهای پرسشی تنها به عنوان یک لفظ استفاده نمیکنید. سوال باید به حدی مهم باشد که پاسخ دادن به آن در وهله اول باشد.

  1. میتوانید یک سرتیتر متقاعد کننده تر بنویسید؟

سرتیتر سوالی میتواند تنبل وار ترین کار برای اشاره به یک نکته باشد. باتوجه به گفته های جاناتان آلن ریس کمپانی ال اند تی ، اگر شما سوالی میپرسید ممکن است خواننده را به این فرض وا دارد که هیچ اطلاعات جدیدی وجود ندارد،پس سوال نپرسید.

” چیزی که هیچ خواننده ای به آن علاقه ندارد بحث بی پایانی است که نتیجه گیری در بر نخواهد داشت”

اگر همان عنوان سوالی خود را تبدیل به عنوانی با تاکید بر ایده اصلی کنید، احتمال اینکه توجه بیشتری را جلب کنید و مطالبتان بیشتر دیده شود، خواهد بود.چون بدین صورت شما به خواننده پیام میفرستید که میتواند متن موافق یا مخالفی مطالعه کند و یا اطلاعات جدیدی کسب کند.

خلاصه

خب جواب چیست؟ تیترهای سوالی به خودی خود بد نیستند، اما اگر به درستی استفاده نشوند به شما کمکی نخواهند کرد.

اگر میخواهید از تیرهای سوالی استفاده کنید ، مطمئن شوید که:

از کلماتی استفاده کنید که خوانندگان بتوانند بدانند که مطالب شما راجع به چه چیزی است.

درمورد چیزی که اطلاعات دارید سوال بپرسید و به خوبی به آن جواب دهید.

از آنها برای جلب توجه و یا بالابردن جایگاهتان استفاده نکنید.

از انتشار مطالب فیک و کم اهمیت جلوگیری کنید.

سوالات در بازاریابی محتوا -نوشته شده توسط ایران سئو سایت

 

 

اشتراک گذاری
بدون نظر

ارسال یک نظر