Top

افسانه سئو و مجازات مطالب تکراری

افسانه سئو و محتوای تکراری

افسانه سئو و مجازات مطالب تکراری

مجازات مطالب تکراری ، بسیاری از سردرگمی­ ها درباره نحوه استفاده گوگل از محتوای تکراری و مجازات مطالب تکراری ، وجود دارد اما در این مقاله ، پاتریک استوکس هدفش روشن کردن این موضوع برای همه می­باشد.

بسیاری از مردم ترس از مجازات مطالب تکراری و لینک­های اسپم دارند و افسانه ها و ایهامات بسیاری در اطراف مطالب تکراری وجود دارد که باعث می­شود یک جریمه بابت آن پرداخت کنند و باعث وجود رقابت و صدمه دیدن وب سایت­ها می­شود. من پست­های انجمن­ها ، موضوعات فنی و حتی وب سایت­های خبری را مشاهده کردم و دیدم که انها نشان نمیدهند که گوگل چه رفتاری برای مطالب تکراری دارد .

گوگل در سال­های اخیر در تلاش بوده است که بتواند مطالب تکراری را حذف کند ، سوزان در وب مستر گوگل این پیام را ارسال کرده است.

این را برای یک بار و همه فراموش کنید  و چیزهایی که در مورد مطلب تکراری وجود ندارد فقط مقدار و حجم  آن مهم است آن چیزی که مردم میگویند اشتباه است مسئول کیفیت گوگل در اخرین ویدیو گفته است که ممکن است شما مقداری از یک متن را کپی کنید آیا این دابلیکیت کانتنت می باشد، خیر فقط سایتی که محتوای آن از کپی مطالب دیگران تغذیه می شود در معرض جریمه قرار دارد.

خیلی از کاربران به صورت وسواسی از محتوا صحبت میکنند باور کنید گوگل قرار نیست به خاطر چند محتوای تکراری یا قسمتی از یک متن شما را جریمه کند.

افسانه سئو و محتوای تکراری

مطالب تکراری چیست ؟

گوگل محتوای تکراری به طور کلی به بلوک­های اساسی از محتوا در داخل و یا سراسر دامنه را شامل میشود .که یا به طور کامل با مطالب دیگر مطابق است و خیلی شباهت دارد .سئو کاران بسیاری در این موضوع شک دارند اما افزایش رتبه برخی که انتظار ندارید به همین دلیل است.

مردم به اشتباه مجازات می­شوند زیرا از چگونگی محتوای تکراری گوگل خبر ندارند . در واقع تکراری بودن باعث فیلتر شدن در نتایج جستجو می­شود.شما می­توانید خودتان آن را با قرار دادن عدد صفر در قسمت فیلتر مرورگر خود مشاهده کنید.

استفاده از این نحوه نوشتن و جستجوی آن برای raleighseomeetup دو صفحه را نشان داد . من ادعا نمیکنم که Meetup روش خوبی است تا زمانی که نسخه http و https در این مورد مورد بررسی قرار گرفتند که هر دو انها برای برچسب­های متعارف می­باشد و من فکر میکنم که انها برای نشان دادن صفحات دقیق یا همان صفحات مشابه می­باشند . و این است که صفحه لزوما قابلیت رقابت و یا آسیب زدن به وب سایت را ندارد.

چه مقدار از صفحات وب تکراری هستند ؟

با توجه به صحبت های  مت کاتزحدود ۲۵ تا ۳۰ درصد محتوای وب تکرای می­باشد. یک مطالعه اخیر توسط ابزار­ها ی سایت نشان داد که ۲۹ درصد از صفحات بصورت تکراری می­باشند.

افکار گوگل در مطالب تکراری چیست ؟

بسیاری از پست­های بزرگ توسط کاربران گوگل منتشر شده است . من قصد دارم به شما خلاصه ای از بهترین قطعات را ارائه کنم اما توصیه میکنم که مطالب را برای نوشتن پست­های بهتر بخوانید.

محتوای تکراری باعث جریمه شدن وب سایت شما نمی­شود.

کارمندان گوگل می­دانند که افراد در جستجو های خود تنوع طلب هستند و مقاله ها بیش از یک مدل می­خواهند به طوریکه آنها برای تحکیم و نشان دادن یک موضوع را انتخاب می­کنند.

در واقع گوگل الگوریتمی برای جلوگیری از محتوای تکراری بر وب مستر­ها طراحی کرده است . این گروه از الگوریتم نسخه های مختلف یک خوشه (بهترین ادرس) را در خوشه نمایش می­دهند.و انها با استفافده از سیگنال­های مختلف تحکیم مانند لینک­ها از صفحات موجود در آن خوشه را به یکی داده می­شود. آنها رفتن به قسمت دور را که گفته اگر شما نمی­خواهید در مورد مرتب سازی سایت خود نگران باشید شما می­توانید به ما اجازه دهید ما نگران شما باشیم .

محتوای تکراری زمینه را برای عمل کردن (بهینه سازی حرفه ای و افزایش رتبه ) بی فایده می­سازد مگر اینکه قصد آن برای دستکاری نتایج جستجو باشد (بلک هت یا سئو سیاه)

درباره بدترین چیزی که از این فیلتر ممکن است اتفاق بیوفتد این است که یک نسخه رد پایین از صفحه در نتایج جستجو نشان می­دهد.

گوگل تلاش می­کند تا منبع اصلی  را از فرع مشخص کند و فقط آن را نمایش دهد.

اگر کسی مطالب شما را بدون اجازه تکثیر کند شما می­توانید درخواست برای آن پر کنید و تحت قانون کپی رایت هزاره دیجیتال مطالب آن را حذف کنید.

مطالب تکراری بلاک نمی­شوند اگر آنها نتوانند تمام نسخه ها بدست آورند آنها نمی­توانند یکتا شوند.

بهینه سازی سایت و محتوای تکراری

علل مطالب تکراری :

HTTP و HTTPS
www و بدون www
پارامترها و جهت­یابی وجهی
شناسه جلسه
اسلش های عقبی
صفحات اول
نسخه های جایگزین صفحه مانند متر. یا صفحات AMP یا چاپ
محیط میزبانی
صفحه بندی
زداینده
کشور / نسخه های زبان

راه حلی برای محتوای تکراری

راه حل­ها در مورد وضعیت بستگی دارد :

هیچ کاری انجام ندهیم و امیدوار باشیم که گوگل خودش انجام دهد . در حالی که من این روش را توصیه نمیکنم قبلا خوانده بودید که گوگل برای یکتا بودن دسته بندی می­کند. به طوریکه ممکن است مطالب تکراری را برای شما انتخاب کند.

برچسب های کنونیکال . این برچسب ها برای تحکیم سیگنال و انتخاب نسخه مورد استفاده می شود .در واقع وقتی تگ canonical در یک صفحه قرار دارد، بدین معنی است که آدرسی که در این تگ وارد شده دارای مطالب مشابه با شباهت بسیار بالا با این مطلب هست که البته برتری بیشتری هم نسبت به این داره و با این کار میخواهیم به گوگل کمک کنیم که همه این صفحات را ایندکس نکنه و اونی که بهترین هست را در نتایج جستجو بیاره

تغییر مسیر ۳۰۱ ، این صفحه را از نشان دادن بسیاری تکراری با جلوگیری برخی از نسخه های دیگر جلوگیری می کند.

به گوگل بگویید چگونه پارامتر­های ادرس را رسیدگی می­کند. تنظیمات این قسمت به گوگل می­گوید که چه پارامترهایی برای انجام دادن انها امتحان کنید

نگارش جایگزین . برای تحکیم نسخه های متناوب از یک صفحه مانند رنگ ، صفحات کشور ، زبان تلفن همراه و غیر به طور خاص برای نشان دادن صفحه کشور،زبان صحیح در نتایج جستجو استفاده می­شود.

ماهها پیش جان مولر از گوگل برای پاسخ دادن به سوال در انجمن ها گفتگوی  گفت که تعمیر­های هرفلنگ رتبه بندی را افزایش نمی­دهد. احتمالا به این دلیل گوگل در حال حاضر نسخه های جایگزین را برای صفحات مختلف تثبیت کرده است.

نگارش قبلی و بعدی مناسب برای صفحه بندی

دنبال بهترین شیوه پیوند باشید.

TL DR

برخی از مسائلی که در واقع می­تواند باعث ایجاد مشکلات شود عبارتند از : خراش دادن / اسپممی باشند اما در بیشترین مشکلاتی که خواهد بود توسط وب سایت خود ایفا می­شود. هنوز در robots.txt عدم اجازه نیست ایا عدم دنبال کردن و یا عدم ایندکس کردن یک صفحه را فعال کردین و در گوگل نشان داده نمی شود ؟ این موارد و عدم دسترسی را برعهده مطالب تکراری نگذارید.

انجام از صفحات را هدف دیگر قرار دهیم و به بررسی اجمالی نوع صفحات متعارف نیست ، اما استفاده از سیگنال در بالا ذکر شد که چگونه میخواهید محتوا درمان شود . اتمام بخش کمک گوگل در محتوای تکراری است.

افسانه ها در مورد مجازات مطالب تکراری نشان می­دهد که ابزار و سو تفاهم ها، نیاز به اطلاعات صحیح دارند و افسانه های ممکن است برای ۱۰ سال دیگر باشد. مقدار زیادی از راه به تحکیم سیگنال در سراسر صفحات متعدد وجود دارد و حتی اگر شما از ان استفاده نمیکنید گوگل به تحکیم یکتا بودن برای شما سعی می­کند.

تهیه شده توسط ایران سئو سایت

 

۱نظر
  • احمد
    آبان ۱۰, ۱۳۹۵در ۸:۳۵ ب٫ظ

    سلام
    تشکر بابت مقاله سئو مفیدتون واقعا جامع و کامل بوود.

ارسال یک نظر