Top

تصورات غلط رایج به هنگام اندازه گیری عملکرد محتوا در سئو

سئو و باور های غلط

تصورات غلط رایج به هنگام اندازه گیری عملکرد محتوا در سئو

همانطوری که شاغلان حوزه سئو تمرکز خود را بر روی تعامل کاربر به عنوان یک ابزار اندازه گیری برای موفقیت محتوای سایت قرار می دهند، متخصصان بر این باورند که حرف های رایج در مورد تعامل کاربر به عنوان یک معیار اندازه گیری موفقیت، ممکن است گمراه کننده باشد.

مطالعات سیگنال های رتبه بندی در سئو و بازخوردهای حدیثی بیشتر بر روی اهمیت سیگنال های کاربر در نتایج جستجو اشاره دارند. از لحاظ تاریخی، نمودار لینک ها یک مکانیسم اولیه برای گوگل و سایر موتورهای جستجو در تعیین بهترین محتوا بوده است. با اینحال، نمودار لینک ها نیز بیشتر کاربران دسکتاپی را هدف قرار می دهد و کاربران موبایلی بسیار اندکی را تحت پوشش خود دارد. با وجود افزایش رو به رشد افرادی که از دستگاه های موبایلی برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند، گوگل باید وابستگی خود به نمودار لینک ها را کاهش دهد. اگر صفحه موبایلی یک سایت به اندازه نسخه دسکتاپی قوی و قدرتمند نباشد، واضح است که روش مبتنی بر رنک ارزیابی کیفیت نیز از قدرت کافی برخوردار نخواهد بود. کاربرد آموزش ماشینی برای رتبه بندی سیگنال ها پیشرفت کار را سرعت خواهد بخشید. بنابراین منطقی است که سیگنال های کاربران نیز با گذشت زمان بیشتر مورد نظر قرار گیرد. پیامی که در این مورد برای بازاریابان وجود دارد بسیار روشن است. تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید ، موقعیت خود را بهتر کنید و سعی کنید ترافیک بیشتری از لیست کردن ارگانیک به دست آورید.متاسفانه شیوه ای که در آن بازاریابان، معیارهای رفتاری کاربران را اندازه می گیرند( که نشان دهنده سیگنال های کاربری است) بدوی باقی مانده است و در برخی از موارد حتی برای عملکرد مضر است.

سئو و باور های غلط

ادعایی وجود دارد که می گوید بانس ریت پایین و زمان بالا در سایت نشان دهنده عملکرد موفقیت آمیز محتوای سایت است. در برخی از موارد، این موضوع درست خواهد بود . با اینحال در بیشتر موارد اینگونه نیست. حتی این معیارها ممکن است نشان دهنده عملکرد ضعیف محتوای سایت باشد. در بخش پایین برخی از تصورات رایج اشتباه را مشاهده می کنید:

  • بانس ریت باید همیشه در سرتاسر سایت پایین باشد.
  • زمان متوسط بالا در سایت نشان دهنده عملکرد قوی محتوای سایت است.
  • متوسط تعداد صفحات به ازای هر بازدیدکننده نشان دهنده تعامل مثبت کاربر است.

تصور اشتباه ۱ : بانس ریت باید همیشه در سرتاسر سایت پایین باشد

بانس ریت همیشه به عنوان پادشاه معیارهای رفتاری در نظر گرفته می شود.  اندازه گیری عملکرد محتوا در سئو، تشخیص صفحاتی با بانس ریت بالا و طولانی تر کردن محتوا برای جامع تر بودن بیشتر است. با این حال بانس ریت بالا می تواند نشان دهنده عملکرد قوی سایت باشد. اگر صفحه ای از سایت بتواند اطلاعات مورد نیاز کاربر را به خوبی فراهم کند، نیازی نیست تعامل دیگری با سایت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در حال تلاش برای یافتن آدرس یک مکان محلی یا دستور غذایی خاص است، بانس ریت بالا ممکن است اندازه گیری از موفقیت سایت باشد. توصیه رایجی در ممیزی پاندا برای کاهش بانس ریت در سرتاسر سایت وجود دارد.

سئو و محتوای سایت

تصور اشتباه ۲ : متوسط زمان بالا در سایت نشان دهنده عملکرد قوی محتواست

مشابه بانس ریت، متوسط زمان در سایت می تواند یک تصور اشتباه برای بیشتر افراد باشد. برای بازاریابان رایج است که بخواهند زمان حضور کاربر در سایت را افزایش داده و بهینه سازی کنند. منطقی که پشت این مسئله وجود دارد این است که اگر کاربری زمان زیادی را در سایت سپری می کند؛ زمان بیشتری را برای تعامل با برند صرف می کند و همین امر سیگنالی برای موتورهای جستجوست که محتوای سایت بسیار با کیفیت است. متاسفانه ؛ این موضوع همیشه هم درست نیست. کاربر باید بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را با بیشترین سرعت ممکن به دست آورد. زمانی که کاربر برای دریافت اطلاعات از یک سایت سپری می کند تا به اطلاعات مورد نیازش دست یابد ربطی به محتوای با کیفیت سایت ندارد. گوشی های هوشمند موبایلی باید کار را ساده بگیرند تا هر کاربری بتواند با دستگاه های موبایلی ارتباط برقرار کند و از آن استفاده نماید. کاربران به دنبال نتایج سریع هستند و دوست ندارند برای یافتن چیزی که به دنبالش هستند زمان زیادی را صرف کنند. پس در بیشتر موارد زمان پایین در سایت به معنای محتوای با کیفیت است.

تصور اشتباه ۳ : متوسط تعداد صفحات بالا به ازای هر بازدید کننده نشان دهنده تعامل خوب کاربر در سایت است

حرکت به سمت انتشار فضا می تواند یک استراتژی مناسب برای برخی از برندها باشد. با اینحال، بیشتر انها انتظارات غیر واقعی از نحوه تعامل کاربران با سایت دارند. برندها نباید انتظار داشته باشند که کاربری که از طریق قطعه ای از محتوا وارد سایت می شود علاقه یا نیاز کافی برای بازدید از صفحات مختلف را نیز داشته باشد. این موضوع معمولا غیر محتمل است. در این مورد نیز، درک هدف محتوا و داشتن انتظارات واقعی در مورد معیارها می تواند در فرآیند تصمیم گیری به شما کمک کند.

تصمیمات بهینه سازی بهتری اتخاذ کنید:

این تصورات اشتباه نشان هنده قطع ارتباط بین بخش بزرگی از استراتژی های سئو و نیازهای واقعی مشتریان است. داشتن یک رویکرد اشتباه برای بازاریابی محتوای سئو و چارچوب های اندازه گیری می تواند منجر به تصمیمات ضعیف در مورد بهینه سازی شود. به کارگیری چارچوب های اندازه گیری موثر برای تلاش های بازاریابی محتوا اهداف بهتری را تولید خواهد و در نهایت منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر برای بهینه سازی سایت می شود.برای شروع کار موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • محتوای خود را با قصد کاربر طبقه بندی کنید: دوست دارید کاربران بعد از تعامل با محتوای موجود چه کاری انجام دهند؟
  • یک چارچوب اندازه گیری مناسب برای هر طبقه بندی ایجاد کنید: به عنوان مثال اگر یک طبقه بندی در سایت آدرس فروشگاه های محلی را فراهم می کند، پس ایجاد یک بانس ریت بالا بک معیار مثبت محسوب می شود.
  • بخش های پیشرفته در بسته های آنالیتیک خود ایجاد کنید: اینکار شما را قادر می سازد محتوای موجود را گروه بندی کنید و عملکرد سایت را در تمامی طبقه بندی ها تجزیه و تحلیل نمایید.
  • بهینه سازی کنید: محتوای با عملکرد ضعیف و قوی را بر اساس چارچوب های موجود تشخیص دهید و سعی کنید آنها را بهتر کنید.

کارهایی که اینگونه تصورات اشتباه انجام می دهند یک چالش باورنکردنی برای موتورهای جستجو در به دست آوردن سیگنال های کاربری به عنوان یک سیگنال رتبه بندی است. موتورهای جستجو باید بدانند بانس ریت بالا نتیجه تعامل ضعیف یا قوی کاربر با سایت بوده است.

دنباله جستجو یک سیگنال کاربری پیشرفته برای موتورهای جستجواست. با اینحال، اندازه گیری و ارزیابی آن بسیار دشوار است. همانطور که موتوهای جستجو هر روز پیشرفته تر می شوند و دستگاه های به کار رفته توسعه می یابند، تنها روش برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق استفاده از رویکرد مشتری محور است. به عبارت دیگر ایجاد محتوا به همراه نیازهای اطلاعاتی کاربر در ذهن، بهترین روش برای دریافت موفقیت محسوب می شود. اندازه گیری عملکرد محتوا در سئو تنها یک مقاله نیست و توصیه میکنیم حتما روش ها را به کار ببندین تا پیشرفت کامل حاصل شود.

بدون نظر

ارسال یک نظر