Top

جستجوی سیاه و رسانه های اجتماعی سیاه

سئو و بازاریابی

جستجوی سیاه و رسانه های اجتماعی سیاه

انواع خاصی از ترافیک وب ، اطلاعات ارجاعی صحیحی را در مورد موقعیت بازدید کننده به برنامه آنالیزی ما انتقال نمی دهد و همین امر منجر می شود بررسی و دنبال کردن موقعیت های دقیق بازدید دشوار گردد. مگی مالک، مولف و سخنران مشهور، در یک جلسه سخنرانی به طور دقیق نحوه مدیریت این ترافیک های سیاه را بیان کرده است.

در دنیای تبلیغاتی امروز که پیگیری بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد( اینکه مشتریان از چه موقعیتی به سمت شرکت شما می آیند) جستجو و رسانه های اجتماعی سیاه می تواند برای بازاریابان بسیار وحشتناک باشداگر شما برروی سئو تمرکز دارید تکلیف روشن است اما اگر ترافیک سایت خود را نتوانید انالیز کنید چه می شود.. عبور از این ترس و درک صحیح داده های موجود در این موارد می تواند به شما کمک کند نقش موثرتری داشته باشید. همین موضوع در یک جلسه سخنرانی با نام “جستجوی سیاه، رسانه های اجتماعی سیاه و هر چیزی که در این بین وجود دارد” مطرح شده است. سیموندز از سال ۱۹۹۷ رهبر و مدیر شرکت های مختلف صنعتی بوده است و با اطلاعات جستجو بیگانه نیست. این فرد رئیس جستجو برای About . com بوده است و در این شرکت مسئول ساخت و ایجاد یک برند جدید و تبدیل آن به شبکه محتوایی موفق در اینترنت بود.

زمانی که شرکت About.com توسط نیویورک تایمز خریداری شد او در موقعیت قبلی خود باقی ماند و مسئول جستجوی استراتژیک در شرکت هایی همچون NY Times.com، Boston.com ، IHT.com و About.com بود. این فرد هم اکنون بیشتر زمان خود را بر روی رهبری و مدیریت تیمی در گروه Define Media سپری می کند. به عنوان مدیر شبکه اجتماعی در آژانس MMI ، از اینکه به سخنرانی سیموندز گوش می کردم بسیار هیجان زده بودم. هر موقع که بتوانم ارزش های خود را بهبود ببخشم و از این طریق به مشتریانم کمک کنم حس خوبی دارم و می توانم سراپا گوش باشم. این جلسه واقعا عالی بود و من تاکتیک های زیادی را برای موفقیت و بهبود شرایطم در آژانس یاد گرفتم.

 سئو و بازاریابی

تاریخچه جستجو و رسانه های سیاه:

سیموندز در ابتدا یک مرور اجمالی و سریع در مورد تاریخچه وب نامرئی یا همان وب تاریک ارائه کرد. این موضوع به سال ۲۰۰۱ بر می گردد. آنها در سال ۲۰۰۱ بدون ابزارهای اندازه گیری که امروزه بازاریابان در اختیاردارند نیز از وجود چنین مواردی اطلاع داشتند. در آن زمان هم ترافیک هایی وجود داشت که قابل پیگیری نبود و موقعیت مشخصی نداشت. امروزه؛ جستجو ورسانه های اجتماعی سیاه به عنوان هر ترافیکی که از طریق برنامه های آنالیتیکی قابل پیگیری نباشد تعریف می گردد.

کشف جستجوی تاریک از طریق ترافیک مستقیم آغاز می گردد:

ترافیک مستقیم، به ترافیکی اطلاق می شود که بدون رشته ارجاعی به سایت شما می آید. این ترافیک ممکن است از طرف فردی باشد که سعی دارد از طریق تایپ کردن آدرس دامنه شما در نوار URL به سایت دسترسی پیدا کند یا از طریق بوک مارک وارد سایت گردد. در سال ۲۰۱۳ ، سیموندز و همکارانش پژوهشی را در مورد ترافیک مستقیم انجام دادند. آنها باید می دانستند که این ترافیک از چه طریقی وارد سایت می شود. تنها در این صورت قادر بودند بودجه مورد نیاز خود را تامین کنند و بر روی مشتریان واقعی تمرکز نمایند. در این تحقیق، آنها فرمولی را برای برونیابی جستجوی تاریک و ترافیک اجتماعی از ترافیک مستقیم در ابزار آنالیتیک پیدا کردند . بیشتر ابزارهای آنالیزی، تمامی رشته های بدون ارجاع را در یک قسمت بزرگ به نام ترافیک مستقیم قرار می دهند. سیموندز این بخش را در سه گروه طبقه بندی می کند: جستجوی سیاه، رسانه های اجتماعی سیاه و موبایل های سیاه. در نهایت هر بخش را با منبع ترافیک از هم جدا می سازد. در بخش زیر تمامی این موارد را به خوبی مشاهده می کنید.اطلاعات مفیدی در مورد تاثیر سئو نیز به شما خواهد داد.

وب تاریک و شبکه سیاه

خوب حالا اجازه دهید نگاهی به موضوع موبایل های سیاه بیندازیم. جستجوهای موبایل نشانه ای از کم شدن سرعت را نشان نمی دهد. این اطلاعات بر اساس داده های سیموندز به دست آمده است و در ۱۸ ماه گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است:

ترافیک سیاه موبایل

این رشد نیز منجر به افزایش موبایل های سیاه شده است. اگرچه سافاری و اپلیکیشن های گوگل قادرند داده های ارجاعی ارگانیگ دقیقی را در اختیار کاربر قرار دهند اما اپلیکیشن های جستجوی اندروید این موارد ارجاعی را به عنوان مستقیم نشان خواهند داد. این موضوع اصلا خوب نیست. همچنین، برنامه های پیام رسانی نیز در حال افزایش هستند و افراد لینک های زیادی را به سایرین ارسال می کنند. به همین خاطر نیز روشی برای پیگیری مکان دقیق این افراد وجود ندارد. خوب حالا شما معنی دقیق واژه سیاه را می دانید اما مشکل بزرگ این است که چگونه می توان این نوع لینک ها را تشخیص داد ؟ اگر شما نیز در کمپین های اجتماعی و تبلیغاتی درگیر شده باشید، به خاطر این جستجوهای سیاه اعتبار خود را از دست خواهید داد. هدف سیموندز این است که بازاریابان اجتماعی و جستجو را با داده هایی مسلح کند که بتوانند معنی و مفهوم دقیق این جستجوهای سیاه را بدانند و در کمپین های خود به خوبی از آن استفاده کنند. به همین منظور، او و تیمش مطالعه ای را انجام داده اند که در آن ۱۴۹ سایت در ۷۸ طبقه بندی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . بعد از تجزیه و تحلیل دقیق تمامی لینک ها و داده های حاصل از آن، سیموندز و همکارانش قادر بودند یک فرمول جدید برای این جستجوهای سیاه ایجاد کنند.

فرمولی برای استخراج جستجوها و داده های اجتماعی سیاه:

حالا سوال اینجاست که چگونه از میان ترافیک های مسقیم ، مکان و موقعیت دقیق افراد را مشخص کنیم و بدانیم این افراد از کجا آمده اند؟ این کار با ماهیت انسانی آغاز می شود. اگر افراد از طریق تایپ کردن URL در مرورگر خود به سمت سایت نیامده باشند بدین معنی است که از طریق لینک هایی که دیگران با آنها به اشتراک گذاشته اند وارد سایت شده اند. خوب چگونه می توانیم این ترافیک ها را از بقیه ترافیک های سایت خود جدا کنیم؟

مرحله اول: داده های اجتماعی سیاه خود را استخراج کنید:

  • ابتدا تمامی ترافیک های مسقیم خود را بیرون بکشید.
  • صفحه اصلی و بخش های جلویی را حذف کنید.
  • چیزی که باقی می ماند رسانه اجتماعی سیاه است.

مرحله دوم: داده های جستجوی سیاه را استخراج کنید:

  • لینک های خود را در برابر کمپین های اجتماعی تایید کنید.
  • کاربران جدید را فیلتر کنید.
  • چیزی که باقی می ماند جستجوی سیاه است.

شما می توانید از این فرمول برای جستجوی سیاه و رسانه اجتماعی سیاه استفاده کنید.

موارد کلیدی:

وب نامرئی زیادی وجود دارد اما ابزارهای جستجو و اجتماعی ما نمی تواند آن را ببیند و اندازه گیری کند. زمانی که اندازه گیری های خود را به صورت روزانه بررسی می کنید همیشه در مورد

مسائل زیر هوشیار باشید:

  • در مورد اطلاعات غلط هوشیار باشید.
  • شما باید کمیت ترافیک های مستقیم را اندازه گیری کنید.
  • تیم های اجتماعی و جستجو باید با یکدیگر کار کنند تا اطلاعات و داده های مفیدی به دست بیاورند.
  • داده های گوگل و رسانه های اجتماعی مبهم است.

ارائه شده توسط تیم سئو و بازاریابی ایران سئو سایت

۱نظر
  • علی
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۵در ۲:۰۴ ق٫ظ

    سلام تشکر از مطلب مفیدی که در مورد سئو قرار دادید

ارسال یک نظر