Top

آیا داده های سئو، شما را به مسیر نادرست هدایت می کنند؟

سئو

آیا داده های سئو، شما را به مسیر نادرست هدایت می کنند؟

برای اندازه گیری موفقیت سئوی یک سایت و آگاهی از فعالیت های مورد نیاز برای آینده، داشتن داده های دقیق ضروری است. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

با گسترش و توسعه پلتفرم های سئو و فناوری های جدید، ما در دریایی از داده های سئو غرق می شویم و اطلاعات زیادی در اطراف ما وجود دارد. اما سوال اینجاست که چه داده هایی واقعا می تواند در این مسیر به ما کمک کند؟ به عنوان یک بازاریاب، ما همیشه با اطلاعات و داده های مختلف سر و کار داریم اما برای داشتن یک بینش عمیق، باید مطمئن شویم که ابزارهای جمع اوری داده به درستی تنظیم شده اند و موارد صحیحی را اندازه گیری می کنند. در ادامه با نحوه انجام اینکار آشنا می شوید.

سئو

تخصیص:

تخصیص یکی از بزرگترین چالش های بازاریابی آنلاین بوده است. ایا اطلاعاتی در مورد اولین و آخرین کلیک وجود دارد؟ برخی از برندها اولین کلیک را انتخاب می کنند در حالیکه برخی از آژانس ها به کلیک های آخر نگاه می کنند. برخی از آنها حتی دارای مدل های تخصیص پیچیده ای هستند. ما باید به یک توافق نهایی با مشتریان خود دست یابیم که از چه مدل تخصیصی باید استفاده کنیم. شما می توانید در گوگل آنالیتیک از Model Comparison Tool استفاده کنید تا تفاوت های موجود را به خوبی درک کنید.

طبقه بندی کانال:

یک اشتباه متداولی که در این زمینه وجود دارد این است که جستجوهای پولی به درستی تنظیم نمی شود و ممکن است به اشتباه به عنوان جستجوی ارگانیک طبقه بندی شود . همین امر موجب از بین رفتن سئوی شما می شود. همیشه کانال های جستجوی خود را بررسی کنید تا تنظیم و طبقه بندی صحیح آنها را مشاهده نمایید.

جستجوی سایت:

پیگیری جستجوهای انجام شده در داخل سایت، یک روش عالی برای به دست آوردن بینش کاربران در مورد سایت شماست. اینکار به شما کمک می کند به خوبی بفهمید کاربران به دنبال چه چیزی هستند. بسته به پلتفرم آنالیتیکی، شما باید این مورد را فعال کنید و پارامترهایی را به کلمات کلیدی جستجوی داخل سایت اضافه نمایید.

برچسب زدن جهانی:

برچسب زدن نادرست منبع مشکلات بزرگی است . معمولا کدهای پیگیری به قالب جدید صفحه افزوده نمی شود . ممکن است سایت شما دارای قالب های بسیاری برای صفحات باشد که مدیریت هر کدام از آنها بسیار دشوار خواهد بود.نبود کد پیگیری به معنای نبود داده است. بنابراین مطمئن شوید که کد پیگیری را در همه صفحات سایت خود قرار می دهید.

پیگیری تبدیل:

یک مشکل رایج دیگر این است که اهداف مورد نظر به درستی تنظیم و پیکربندی نمی شوند. یک هدف از سایتی به سایت دیگر متفاوت است اما می تواند فروش، دانلود بروشور، رزرو ، ثبت نام در خبرنامه یا موارد دیگر باشد. تنظیم اهداف و قیف اهداف به شما اجازه می دهد عملکرد بهینه سازی سئو و تبدیل را مشخص کنید ونحوه حرکت خود به سمت اهداف را بسنجید. با فعالسازی قیف هدف، می توانید صفحات یا مراحل را در فرایند تبدیل مشاهده کنید.

ترافیک داخلی و ربات ها:

به دنبال ربات هایی باشید که ترافیک ارگانیک شما را تحریف می کنند. بیشتر پلتفرم های آنالیتیکی، گزینه هایی را برای استثنا کردن ترافیک حاصل از ربات ها دارند. باید این گزینه را فعال کنید. همیشه مطمئن شوید که ترافیک حاصل از شبکه خودتان را نیز استثنا می کنید زیرا می تواند داده های حاصل را تحریف کند. شما می توانید فیلترهایی را بر اساس آی پی آدرس خاصی تنظیم کنید.

 

کنترل نسخه آنالیتیک:

برنامه های آنالیتیک؛ معمولا همیشه در حال ارتقا به نسخه های جدید هستند و برخی از نسخه های قدیمی ممکن است دیگر پشتیبانی نشود . استفاده از این موارد به احتمال زیاد داده های به روزی را در اختیار شما قرار نمی دهد. مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه این برنامه ها استفاده می کنید.

سخن نهایی:

اطمینان از اینکه ابزارهای جمع آوری داده به درستی تنظیم شده اند برای داشتن عملکرد بهتر سئو ضروری است. همیشه با تیم تجزیه و تحلیل خود کار کنید و به آنها اجازه دهید از بررسی های منظم و روزانه استفاده کنند تا مطمئن شوند همه چیز به درستی کار می کند.با وجود داده های دقیق، می توانید تصمیم درستی در مورد استراتژی سئوی خود بگیرید و اعتبار مناسبی برای ترافیک ارگانیک اختصاص دهید.

بدون نظر

ارسال یک نظر