Top

رابطه بین بازاریابی محتوا و سئو سایت

سئوالات سئو سایت

رابطه بین بازاریابی محتوا و سئو سایت

 بازاریابى اینترنتی (موتورهای جست و جو) به نحوی در طى این چند سال پیشرفت کرده است که باعث نزدیک شدن بازاریابی محتوا و سئو سایت بیش از پیش شده است.در گذشته ، ساختن محتوا و سئو از یکدیگر کاملا متفاوت بوده اند ، اما در حال حاظر بسیار سخت میشود که بتوان یکى از آن ها را استفاده کرد بدون اینکه حداقل مقدار کمى از دیگرى را بلد بود.

حال این سوال پیش مى آید که : “بازاریابان محتوا ، چه چیزى باید درباره ى سئو بدانند که بتوان بهترین نتیجه را بگیرند ؟ ( و بلعکس)  سئو کار ها چه چیز هایی را باید در مورد بازاریابی محتوا و سئو سایت بدانند.

در این سری از مقالات ایران سئو سایت بعضى از تکنیک ها و مهارت هاى لازم که به طور کلى با سئو در ارتباط است که بازاریابان محتوا باید از آن ها مطلع باشند را معرفى میکنیم.

پژوهش کلمات کلیدى :

پژوهش کلمات کلیدى باعث میشود که سئو ، موقعیت ها و شکاف ها براى بهبود رتبه سایت هدف ، به وسیله محبوبیت کلمه کلیدى را فراهم میکند.

به عنوان مثال ، سایتى که مطالب درباره لباس هاى مجلسى ارائه میکند ، باید اصطلاحات محبوب استفاده شده و طیف وسیعى از اصطلاحات آن ها براى بهینه سازى محتواى خود بداند.

تعداد زیادى ابزار مفید براى سئو سایت ( تعدادى هم به صورت رایگان ) هستند که میتوانند در مورد کلمات کلیدى کمک کنند.

Trends و Keyword planner شرکت گوگل معروفترین آنها هستند ( که Keyword planner اخیرا کمتر مورد استفاده قرار میگیرد .) ، در حالى که یک راه دیگر ، تایپ کردن اصطلاحات در گوگل و دیدن جستجو هاى پیشنهادى گوگل است.

یکى از ابزار مفید که اخیرا  برای بازاریابی محتوا و سئو سایت دیده شده ، Answer the public است که بینش بسیار خوبى حول سوالاتى که مردم درباره ى موضوع خاصى دارند ارائه میکند.

بازاریابی محتوا و سئو سایت

بازاریابی محتوا و سئو سایت

در زیر ، نتایج براى ‘بازاریابى محتوا’ را میبینید. این ابزار ، تعدادى دیدگاه بسیار عالى درباره سوالاتى که مردم درباره این موضوع میپرسند را ارائه میدهد که این موضوع میتواند به فروشندگان محتوا کمک کند تا بتوانند موثر تر عمل کنند ، به خوبى ساختن یک ایده کاربردى را ایجاد کرده است.

محتوا و سئو سایت

طبق گفته Dan Brotzel :

” فهم کلمات کلیدى و سئو ، ابزار هایى حیاتى هستند. آنها تمایلات کاربران را به صورت مفید فهرست میکنند. هرکسى که شغلش ساخت ایده براى محتوا است ، باید تحقیقات درباره کلمات کلیدى را یک منبع غنى براى فهمیدن علاقه مندى کاربران بداند.”

آگاهى از چگونگى جستجوى کاربر

این موضوع مربوط به پژوهش کلمات کلیدى است ، به طورى که چگونگى جستجوى مردم ، زبان استفاده شده و… را ارائه میکند.

بینش چیزهایى مانند فصلى بودن برخى از جستجوها در برنامه ریزى بازاریابی محتوا و سئو سایت تاثیر میگذارد. همانطور که طورى که مردم نگاه میکنند و با نتایج جستجو تعامل برقرار میکنند.

بازاریابى محتوا تاثیرگذار ، به سوالات و مشکلات بینندگان هدف نگاه میکند و براى رفع نیاز هاى آنان ، مطلب تولید میکند.

اطلاع درباره اینکه مردم چگونه جستجو میکنند و چیزى که جستجو فراهم میکند ، میتواند به رسیدن به این هدف ، بسیار کمک کند.

جذب لینک هاى معتبر

ساخت لینک ، یک تاکتیک ارزشمند است که بازاریابان محتوا باید از آن مطلع باشند. آن ها لزوما نباید فعالانه لینک درست کنند ، اما میتوانند محتواهایى درست کنند که مردم میخواهند و آنها را در کانال ها و نشریات مربوط ، ترویج دهند.

در واقع ، یک مطالعه درباره ساخت لینک در سال ٢٠١۶ نشان داد که محتویات مبنى بر ساخت لینک ، با فاصله بسیار زیادى ، موثرترین روش بود.

روش موثر لینک بیلدینگ

افزایش ارزش محتوا و سئو سایت

معیارهاى زیادى در بازاریابى محتوا وجود دارد و ارزش بازاریابی محتوا و سئو سایت باید یکى از معیار هاى ارزش یابى میباشد.

طبق گفته ى Kevin Gibbons ، این کار ، میتواند در تامین امنیت بودجه شما ، به شما کمک کند :

” دانستن قانون بازاریابی محتوا و سئو سایت ، میتواند به افزایش ارزش محتوا کمک کند. اگر شما بتوانید پیش بینى کنید و گزارش دهید که محتواى شما در آینده تولید درآمد میکند ، این زمانى است که مردم میتوانند سرمایه گذارى خود را به سمت ساختن مطالب ارزشمند شروع کنند .”

معیار هاى مرتبط با سئوى زیادى براى توجه به آنها وجود دارد. دخل و خرج طبیعى ( یا هر چیزى مربوط به آن ) که مربوط به محتوایى که شما تولید میکنید ، اینک هایى که جذب میکنید و موفقیت در ثابت ماندن در جایگاه خود در جستجو ها.

سئوکار چه چیزى درباره بازاریابی محتوا و سئو سایت باید بداند ؟

در زیر ، به چند تکنیک و مهارت که وابسته به بازاریابی محتوا و سئو سایت است که بیش از پیش براى سئو ارزشمند میشوند ، اشاره میکنیم. بسیارى از این تاکتیک ها ، قابل جایگزینى هستند. به عنوان مثال ، تمرکز کردن بر روى مخاطب هدف ، براى سئو و بازاریابى محتوا ، ضرورى است.

اهمیت داستان گویى در بازاریابی محتوا و سئو سایت

ساختن محتوا ، یک درجه اى از خلاقیت نیاز دارد که از نظر سئو هم میتواند ارزشمند باشد.

Kevin Gribbons میگوید :

” به نظر من ، بزرگترین چیزى که سئو میتواند از بازاریابى محتوا یاد بگیرد ، اهمیت داستان گویى است.

اینکه پیام خود را برسانید ، حیاتى است. بهترین تجربه را با فرمتى که بیشتر براى مخاطب هدف طنین انداز شود ارائه کنید. سئو اغلب میتواند مجرم چسبیدن به کمپین هاى مورد اعتماد و استفاذه شده قرار گیرد که در قدیم استفاده میشدند. بازاریابان محتواى حرفه اى ، پی بردند که ملاک این موضوع ، تفکر ما نیست ، بلکه کاربران هستند.

آنالیز کنید ، با مشترى ها صحبت کنید ، دریابید که آنها چه میخواهند.

ارزش گذاری خدمات سئو

تمرکز بر روى مشترى

یک استراتژى موثر ، باید نیازهاى مشترى هدف را برطرف کند و هم چنین باید هدف ها را مرتب کند. موضوع فقط جذب بازدید نیست ، بلکه باید نوع درست مشترى را جذب کنیم.

اگر بتوانید نیازهاى مشتریان را از طریق محتوا پاسخ دهید ، بازدید کنندگان تمایل بیشترى براى مخاطب هدف شدن خواهند داشت.

به عنوان مثال ، خرده فروش ها میتوانند از محتواهایى مانند چگونه مشتریان بالقوه را جذب کنیم استفاده کنند. بنابراین ، کلینیک هاى تعمیرکارى ، براى چگونگى تعمیر دستگاه ها ، راهنمایى هایى تهیه میکنند.

این ، محتوایى مفید است که همچنین خیلى مرتبط است و از این رو ، به ترویج محصول خود کمک میکند.

نتیجه گیری :

هیچ نظم و ترتیب بازاریابى نمیتواند در خلاء دوام بیاورد. همه آنها متکى به توانایى ها و تکنیک هایى هستند که به طور طبیعی مرتبط با سایر ترتیب ها هستند.

براى بازاریابى محتوا و سئو ، براى تازه کارها بسیار حائز اهمیت است که اهمیت هریک از توانایى ها و تاکتیک ها را بدانند.

در نهایت ، سئو نیاز به محتواى خوب براى موثر بودن دارد ، در حالیکه تولیدکنندگان محتوا ، باید از سئو براى مرتب سازى مطالب و براى اینکه مطمئن شوند محتوایى که سخت روى آن کار میکنند توسط مخاطب هاى هدف یافت میشود استفاده کنند.

مقاله اختصاصی بازاریابی محتوا و سئو سایت تولید شده توسط ایران سئو سایت

۱نظر
  • نرم افزار حضور و غیاب
    شهریور ۲۱, ۱۳۹۵در ۸:۵۵ ق٫ظ

    اطلاعات به روزی بود

ارسال یک نظر