Top

قوانین کپی رایت گوگل ناقص است

سئو و قوانین کپی رایت گوگل

قوانین کپی رایت گوگل ناقص است

محققان دانشگاه کلمبیا ادعا می کنند ۲۸ درصد از درخواست های حذف URL که به گوگل می رسد نامعتبر است

در میان اخبار بحث برانگیز DMCA ( قانون کپی رایت هزاره دیجیتال)، ۴.۲ درصد از درخواست های حذف،سایت هایی را هدف قرار داده اند که محتوای نقض کننده کپی رایت در خود ندارند.

سئو و قوانین کپی رایت گوگل

یکی از پژوهش های منتشر شده توسط مجمع آمریکایی دانشگاه کلمبیا و برکلی ادعا می کند نزدیک به یک سوم بیش از دو میلیون درخواست حذف URL که گوگل آن ها را به طور روزانه دریافت می کند، ممکن است معتبر نباشد. با استفاده از داده هایی که گوگل در اختیار پایگاه داده لومن ( یک پروژه تحقیقاتی مستقل که برای تجزیه و تحلیل درخواست های DMCA و سایر شکایت های مرتبط با محتوا ایجاد شد) قرار داده است، محققان بیش از ۱۰۸ میلیون درخواست حذف را مرور کردند و دریافتند که تقریبا ۲۸.۴ درصد از این درخواست ها نامعتبر است و ویژگی هایی دارند که باعث ایجاد سوالات زیاد در مورد اعتبار آنها در ذهن می شود. نتایج تحقیقات نشان داد که ۴.۲ درصد از درخواست های حذفی که به دست گوگل می رسد، وب سایت هایی را هدف قرار داده اند که محتوای نقض کپی رایت در خود ندارند . نگرانی دیگر در مورد درخواست های حذف سوال برانگیز شامل اعلان های DMCA با فرمت نامناسب است که با دستورالعمل های اصلی قانون کپی رایت هماهنگی ندارد. بر همین اساس نویسندگان این پژوهش ادعا می کنند که حجم بالایی از درخواست های بحث برانگیز وجود دارد و این درخواست ها نتیجه خودکار شدن اعلان های DMCA است. نتایج این تحقیقات در واشنگتون پست و تورنت فریک منتشر شده است. جو کاراگانیس نویسنده همکار این مقاله پژوهشی معتقد است زمانی که این اعلان ها به روبات ها فرستاده می شود نمی توان به طور دقیق محتوا را بررسی کرد. او می گوید: اصلی ترین قسمت مطالعه ما بر روی محتوای هدف قرار داده شده و قضاوت های صورت گرفته در آن بود. سایت تورنت فریک نیز خاطر نشان می کند که گوگل بر روی بیش از ۹۷.۵ درصد از اعلان های DMCA کار می کند و این بدان معنی است که اکثریت قریب به اتفاق این درخواست های بحث برانگیز به کار برده می شود و قوانین لازم بر روی آنها اعمال می گردد.

بدون نظر

ارسال یک نظر