Top

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (Write SEO Content) تکنیکی است که از آن برای افزایش بازدید از صفحات و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو جهت جذب ترافیک بیشتر استفاده می شود. نوشتن یک مقاله بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو نیازمند مهارت های نوشتاری خوب برای ایجاد مقاله ای جذاب با خوانایی آسان است. استراتژی استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در متن مقاله و استفاده از لینک ها می توانند در این زمینه به کمک شما بیایند.

برای اینکه شما هم بتوانید محتوای سئو متناسب با اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو بنوسید، مراحل گفته شده در ادامه مقاله را دنبال کنید.

 

۱- طرح ریزی مقاله :

محتوای سئو باید به خوبی نوشته شده باشد، جذاب بوده و حاوی اطلاعات مفید نیز باشد. همچنین بهتر است که محتوای سئو نظر حرف جدیدی برای ارائه داشته باشد. در ابتدای محتوا از اطلاعات کاربردی استفاده کنید، این کار باعث می شود تا بازدید کنندگان به مطالعه ادامه آن تشویق شوند. در واقع محتوای شما باید کاربردی، سرگرم کننده و یا در غیراینصورت ارزشمند باشد.

محتوایی که به خوبی نوشته شده باشد ترافیک بیشتری را برای سایت شما جذب خواهد کرد، به عبارتی افراد بیشتری برای مطالعه محتوا از سایت‌تان بازدید خواهند کرد. این موضوع باعث خواهد شد که محتوای سایت شما برای دیگران جذاب به نظر برسد و به آن لینک دهند. در این صورت احتمال اینکه تبلیغ دهندگان بخواهند از آن محتوا و صفحه برای تبلیغات خود استفاده کنند افزایش پیدا خواهد کرد.

موتورهای جستجو به عنوان مقالات اهمیت ویژه ای قائل هستند. به همین دلیل است که استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان از اهمیت بالایی در بهینه سازی و سئو محتوا برخوردار است.

محتوای-سئو

 

۲- تهیه لیستی از کلمات و عبارت کلیدی برای محتوا :

از آنجا که می توان از این کلمات و عبارات در متادیتا صفحه که بخشی از کدهای HTML در قسمت هدر است استفاده کرد تهیه این لیست می تواند مهم مباشد. در واقع با استفاده از این لیست می توانید برای محتوای خود زیرعنوان هایی را مشخص کنید که برای خوانندگان محتوا کار مطالعه را آسان‌تر کند و البته رتبه گوگل خود را نیز برای آن عبارات بهبود بخشید. لازم به ذکر است که اکثر افرادی که در در اینترنت مطالعه می کنند، از زیرعنوان ها برای پیدا کردن قسمت مورد نظر خود استفاده می کنند.

کلمات و عبارات کلیدی به عبارتی همان کلماتی هستند که ممکن است افراد از آنها در موتورهای جستجو برای پیدا کردن نتیجه مورد نظر خود استفاده کنند. بنابراین با تهیه این لیست و استفاده از آنها در محتوای مقالات سئو می توانید شانس وب سایت خود را برای حضور در نتایج موتورهای جستجو بیشتر از پیش کنید.

 

۳- مقاله خود را بنویسید :

  • مطمئن شوید که متن محتوا از لحاظ گرامر درست باشد و در آن اشتباه املایی وجود نداشته باشد.
  • برای مقاله یک عنوان مناسب انتخاب کنید.
  • متن مقاله را به پاراگراف های کوتاه با زیرعنوان ها تقسیم بندی کنید.
  • از کلمات و عبارت کلیدی مهم که مرتبط با موضوع مقاله است در پاراگراف اول استفاده کنید.
  • در استفاده از کلمات و عبارات کلیدی زیاده روی نکنید. از این کلمات و عبارت ها به طور طبیعی در کل محتوا استفاده کنید. چگالی پیشنهادی برای کلمات کلیدی ۱ تا ۳% می باشد.برای سئو به صورتی افراطی اقدام نکنید.
  • کلمات کلیدی در بهینه سازی وب سایت بسیار مهم هستند را در عنوان و زیرعنوان ها استفاده کنید.
  • در صورت نیاز کلمات کلیدی موجود در متن را توپور (Bold) کنید.
  • اگر عنوان شامل کلمه کلیدی می شود، در این صورت کمله کلیدی باید در جمله اول وجود داشته باشد. شاید بهتر باشد برای این موضوع ابتدای مقاله را با یک سوال شروع کنید و آن را توپور کنید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید.
  • همانند جمله اول، کلمه کلیدی باید در جمله آخر نیز استفاده شود.

 

۴- استفاده از لینک ها در محتوا :

لینک ها بین محتوا با صفحات دیگر و مرتبط با موضوع محتوا ارتباط ایجاد می کنند. شما می توانید کلمات کلیدی را در بهینه سازی وب سایت مشخص کنید و آنها را به دیگر صفحات مرتبط لینک کنید. این کاربر موجب می شود تا بازدید کنندگان با مراجعه به دیگر لینک ها مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما حاظر باشند و موتورهای جستجو نیز مقالات مرتبط را شناسایی کنند.

برای خواندن مثالات لینک بیلدینگ از سرچ سایت استفاده کنید و یا مقالات زیر را مطالعه فرمایید.

 ۵ مهارت ضروری لینک بیلدینگ در سئو

بک لینک و لینک بیلدینگ در سئو

۶ استراتژی مهم لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۶

 

 

۵- لینک سازی برای محتوای سئو :

اگر یک مقاله خوب نوشته اید، بهتر است که آن را به دیگران مخابره کنید. برای این منظور می توانید لینک محتوا را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و… به اشتراک بگذارید.

کلمات کلیدی را به صورت قابل کلیک لینک کنید تا گوگل متوجه اهمیت آن کلمه کلیدی شود. همچنین بهتر است که لینک ها را در ابتدا و انتهای مقاله که تراکم کلمات کلیدی در آن مناطق بیشتر است، قرار دهید.

 

۶- ساده کردن اشتراک گذاری محتوا :

اگر گوگل مشاهده کند که محتوای سئو شده شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است به آن رتبه بهتری را تخصیص خواهد داد. به اشتراک گذاری توسط خودتان برای ایجاد لینک می تواند شروع خوبی برای این منظور باشد، اما فراموش نکنید که این فرایند را برای بازدید کنندگان وب سایت ساده کنید چراکه هرچقدر تعداد به اشتراک گذاری ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.

برای خواندن مقالات شبکه های اجتماعی پیشنهاد میشود :

دو روش واقعی برای ایجاد سئوی تاثیر گرفته از رسانه های اجتماعی

جستجوی سیاه و رسانه های اجتماعی سیاه

بدون نظر

ارسال یک نظر