Top

آیا گوگل AMP یا ورژن موبایل وبسایت یک سیگنال رتبه بندى است

گوگل amp

آیا گوگل AMP یا ورژن موبایل وبسایت یک سیگنال رتبه بندى است

آیا گوگل AMP( ساختن نسخه موبایل وبسایت) یک سیگنال رتبه بندى است ؟

 

گرى ایلیس ، تحلیلگر موضوعات داغ در گوگل ، در طول نشست SEJ شیکاگو اظهار داشت که “در حال حاظر ، داشتن نسخه موبایل  گوگل AMP یک فاکتور مهم برای تلفن های همراه نیست.”  پس جواب خیر است.

اما قطعا میتوانید کلمه در حال حاظر را از جمله حذف کنید و اینطور فرض کنید که احتمال اینکه گوگل یک روز که چندان هم دور نیست از این موضوع (AMP) یک عامل مستقیم در رتبه بندی استفاده کند.

با توجه به گفته های دنیل انتوز از گزارشات SEJ ، ایلیس متعهد شده است که گوگل دراینده پروژه  گوگل AMP (افزایش سرعت سایت برای موبایل ها ) را توسعه خواهد داد تا شامل اخبار گوگل(google news) ، فروش روزنامه (play newsstand) ، google now ، اخبار مهم (now on top) و در اینده نزدیک احتمالا توسعه خواهند داد وبسایت های فروش کالا را مانند امازون.به شدت به نسخه موبایل سایت خود اهمیت بدهید چرا  که در سئو برای داشتن رتبه های بالاتر در نتایج جست و جو یک مهم به حساب می آید.

اما آیا واقعا استفاده از AMP یک سیگنال رتبه بندی است یا خیر ؟

باز هم خیر.

از انجا که شما تعداد دفعات زیادى در موتور هاى مربوط به سایت های خبری ، جستجو های بی شماری (٣ یا ۴ به هر حال) به عنوان خوانده شده میکنید ، جهان جستجو به شدت متفاوت با انچه در چند سال پیش بوده ، و هر روز در حال تغییر است. هر عنصری که ما به عنوان ‘سیگنال برای رتبه بندی سنتی’ توصیف میکنیم ، یک عنصری است که به نظر ساده میاید ولی بسیار کار ساز است و کاربرد آن در سئو بیشتر و مهم تر می شود.

تمام موضوع متن ، محتوا و … است.

و همین موضوع ، موضوع کلیدی درباره ى AMP است ، باعث افزایش تجربه ى کاربر میشود.

چرا باید از  گوگل AMP استفاده کنم ؟

در اینجا به صورت سریع یک خلاصه ای در این مورد به شما میدهیم اگر شما کاملا گیج شده اید :

افزایش سرعت صفحات در  گوگل AMP یک ابتکار عمل منبع باز (open source) است که هدف آن افزایش بازدهى موبایل برای صفحات وب است در سئوی ۲۰۱۶ سرعت سایت و داشتن نسخه موبایل یک ضرورت به حساب می آید.فراموش نکنید رتبه بندی خاصی برای نسخه های موبایل وب سایت ها یا به اصطلاح موبایل فرندلی بودن آن ها توسط گوگل در نظر گرفته شده است.

وقتی شما موضوعی را در گوگل جستجو میکنید ، احتمالا به علامت ‘رعد و برق’ برخورده اید. این لوگو بدان معنی است که شما با کلیک بر روی آن ، شما میتوانید تجربه یک وبگردى سریعتر و بهتر که سریعا دانلود میشود را داشته باشید.

گوگل amp

۴٠ درصد از بازدیدکنندگان از وب سایت ها ، اگر زمان لود سایت بیشتر از ٣ ثانیه باشد ، آن صفحه را میبندند.

با استفاده از موبایل ، مشکلات بسیار زیادی میتوانند موجب آن شوند که سایت شما توسط بازدیدکنندگان بسته شود ، مانند مشکلات سرعت ، صفحه بهینه نشده برای موبایل ، قرار داشتن لینک ها در جاهای نامناسب و .. در حال حاظر بیش از ۵٠ درصد از جستجو هاى گوگل توسط موبایل ها انجام میشود ، پس حال متوجه این موضوع شده اید که چرا گوگل علاقه دارد تا وبسایت های موبایلی را افزایش دهد.

طبق گفته ى گرى ایلیس ، صفحات  گوگل AMP سرعت لودى ۴ برابر سرعت لود سایت هاى معمول دارند ، ٩٠ درصد از منتشرکنندگان تعداد بیشتری از CTR ها را مشاهده میکنند ، ٨٠٪‏ از منتشر کنندگان بازدید هاى بیشترى جذب میکنند ، و تعداد زیادی از منتشرکنندگان نرخ بازدید بیشترى مورد توجهشان قرار گرفته.

پس واضح است که  گوگل AMP کارساز است علم سئو به این سمت می رود.

قطعا استفاده از  گوگل AMP رو به افزایش است! تقریبا برای هر موضوع مرتبطى که جستجویى در موبایل انجام دهیم ، بسیار کار دشوارى است که از جذابیت هایى مثل حجم عکس ها صرف نظر کنیم.

اجراى  گوگل AMP بسیار آسان است ، درسته ؟

بیایید اول یک نگاهى به نتایج جستجوى هاى  گوگل AMPدر وبسایت خودم بکنیم . من ٢۵٨ صفحه دارم که شامل ارور هستند.

سئو و نسخه موبایل سایت

و این نتیجه ى عمل به تمام المان ها و پرامترهاى پیشنهادى توسط Yoast و تعداد بسیار زیادى از پلاگین ها است.

خوشبختانه من میتونم ببینم که صفحه هاى AMP من در واقع کار میکنند ، فقط با اضافه کردن پسوند/amp/ به URL (ادرس ها) ، در حالى که من هنوز میتونم ارور هارو ببینم.

ما قبلا در مورد اینکه چرا سئو ها سرعتی کند در پیشروى AMP دارند را بررسى کردیم و متوجه شدیم که فقط ٢٣٪‏ از سئو ها در حال حاظر از AMP استفاده میکنند.

همچنین احتمال از دست رفتن درآمد نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

طبق گزارش ربکا سنتنس در ماه مى :” چونکه AMPتعداد زیادی از پرامتر هاى ثابت را براى کم کردن زمان بارگذارى استفاده میکند ، فروشندگان باید با روش ها و ویژگی هایى که به آن اطمینان دارند عمل کنند. سیستم هاى نظردهى و انواع مختلف پاپ اپ.”

اجراى AMP قطعا براى تجربه کاربرى مناسب است.

گوگل ، در ماه گذشته ٣ راه تبلیغات را براى کاربران AMP معرفى کرد که براى بدست آوردن برخى سهم از تبلیغات در تبلیغات موبایل به دور از فیسبوک و رقباى دیگر در نظر گرفته شده.

در واقع  گوگل AMP را میتوان راه زیرکانه ى گوگل براى این دانست که شما را اجبار کند به حذف تمام تبلیغات شما کند تا در نهایت باعث افزایش سرعت سایت شما شود و سپس شما را تشویق به پیوستن به خود و پلت فرم تبادل اگهى خود کند.

اما همه این تلاش بی فایده خواهد بود وقتى هر بازدیدکننده اى در جهان به این نتیجه برسد که دیگر کافیست و از اد-بلاکر ها براى جلوگیرى از تبلیغات استفاده کند.

تیم بهینه  سازی ایران سئو سایت

۱نظر
  • غفرانی
    مرداد ۱۸, ۱۳۹۵در ۳:۲۱ ب٫ظ

    بسیار جدید و جالب بود

ارسال یک نظر