Top

۵ اشتباه رایج سئو که بازاریابان محتوا انجام می دهند

سئو و بازاریابی ویدئویی

۵ اشتباه رایج سئو که بازاریابان محتوا انجام می دهند

زمانی که تلاش های سئوی خود را با بازاریابی محتوا همگام نمی کنید، نتایج خوبی به دست نخواهید آورد. بیشتر بازاریابان محتوا اشتباهاتی را مرتکب می شوند که رفع آنها بسیار ساده و آسان است. در این مقاله قصد داریم به موضوع ۵ اشتباه رایج سئو بپردازیم.

در یک دنیای عالی، محتوای عالی به طور خود به خود باعث ایجاد بک لینک های عالی می شود. اما در یک دنیای واقعی، باید بتوانید محتوای خود را به دست مخاطبان درستی برسانید تا بک لینکی دریافت نمایید. بهترین روش برای مشاهده محتوا توسط افراد، توسعه آن است. شما می توانید از قدرت کاربران خود برای توسعه و پخش ویروسی محتوای موجود در سایت استفاده کنید. رویکرد دیگر ارتباط مستقیم با صاحبان سایت هاست. استفاده از بازاریابی انبوه در این زمینه ممکن است مفید باشد اما باید به خاطر داشته باشید که ارسال ایمیل انبوه نیز کار ساده ای نیست. توسعه محتوای سایت باید شامل سه مرحله زیر باشد:

۱- توسعه سیستماتیک وجود ندارد:

  • استفاده از قدرت کاربران: شما می توانید از کاربران موجود در رسانه های اجتماعی که نقش پر رنگی در حوزه تخصصیتان دارند استفاده کنید. شما می توانید این افراد را در سایت های اجتماعی اشتراک خبر پیدا کنید یا از ابزارهای دیگر برای اینکار استفاده نمایید. من سایت Pitchbox را برای اینکار دوست دارم. با استفاده از این ابزار شما می توانید به طور خودکار خزیدن و توسعه محتوای خود را انجام دهید بدون اینکه نگران موضوعات دیگر باشد. شما می توانید قالبی برای کمپین توسعه خود طراحی نمایید و سپس فیلدهای شخصی را بادقت پر کنید تا بتوانید از تمامی مزایای آن بهره مند شوید. این ابزار همچنین به شما اجازه میدهد نگاهی به معیارهای مرتبط با لینک بیندازید.

 اشتباه رایج سئو

  • ارزشی را برای آنها پیشنهاد کنید: شما باید تفاوتی با سایر رقبای خود داشته باشید و به ۵ اشتباه رایج سئو تن ندهید. نمی توانید از آنها بخواهید محتوای شما را بخوانند در حالیکه هیچ ارزشی برایشان فراهم نکرده اید. باید بدانید که کاربران قدرتمند شما نیز ممکن است برنامه کاری شلوغ خود را داشته باشند،طرفداران خاصی داشته باشند و در مورد کارهای زیادی تصمیم بگیرند. باید بدانید که چه چیزی را به آنها پیشنهاد می دهید و پیشنهاد شما چه مشکلی را از آنها رفع می کند. این موضوع را نباید با خرید لینک یا هرچیز دیگری انجام دهید. در عوض به آنها اجازه دهید از محتوای مفید شما بهره مند شوند. این کاربران را همانند شرکای مالی خود نپندارید بلکه به چشم دوستانی به آنها نگاه کنید که در بلند مدت می توانید رابطه کاری خوبی داشته باشید. این ارزش می تواند ارائه یک ایده ناب برای آنها باشد . اگر بتوانید آنها را برای یک کنفرانس دعوت کنید یا جلسه ای را به همراه آنها ترتیب دهید عالی خواهد بود. در این مرحله باید بدانید چه چیزی را برای مخاطبان خود فراهم می کنید.
  • ارتباط خود را با آنها قطع نکنید: زمانی که لینک مورد نظر خود را دریافت کردید که به صورت ویروسی محتوای سایت خود را به دست مخاطبان هدف می رساند، با شبکه کاربران قدرتمند خود ارتباط موثر و مفیدی داشته باشید. پست های جدیدی برایشان ارسال کنید و آنها را از انتشار اینفوگرافیک های عالی با خبر سازید. این ارتباط باید با قدرت باقی بماند.
  1. از کلمات نادرست استفاده می کنید:

پژوهش کلید واژه یکی از مراحلی است که در بازاریابی محتوا نادیده گرفته می شود. اگر کلمات کلیدی مناسب مورد استفاده قرار نگیرد کاربران نیز به محتوای موجود دسترسی نخواهند داشت.با استفاده از ابزارهایی همچون Google Adwords Keyword و KeywordSpy می توانید کلمات کلیدی مناسب را به دست آورید. به عنوان مثال اگر شما در حال فروش اسباب و لوازم کودک هستید، نمی توانید بازی های پیشرفته را بلافاصله در سایت خود قرار دهید.

محتوای مناسب و بهینه سازی سایت

گوگل ترندز نیز می تواند یک ابزار عالی برای پیدا کردن محتواهای فصلی باشد. شما می توانید از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید و کلمات کلیدی پر جستجو و محبوب را تشخیص دهید.

سئو و گوگل ترندز

گوگل ترندز

بازاریابی محتوا را اصولی انجام دهید:

البته هیچ کس دوست ندارد با استفاده از بازاریابی محتوا، سایت خود را بشکند. با این حال می توان افراد زیادی را در دنیای وب پیدا کرد که صفحات معتبر و ارزشمندی را با ریدایرکت اشتباه از دست می دهند. آیا در حال انتقال محتوای سایت خود هستید؟ اگر چنین است مطمئن شوید که از ریدایرکت ۳۰۱ به جای ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می کنید. ممکن است برای ساخت لینک ها و اشتراک های خود به سختی کار کرده باشید(۵ اشتباه رایج سئو) . در این صورت بررسی ریدایرکت ها شما را مطمئن می سازد که کاربران می توانند محتوای شما را به خوبی تشخیص دهند. فقط به خاطر داشته باشید که استفاده از صفحات ۴۰۴ در برخی از موارد می تواند تجربه کاربری را خراب کند. Mentos این خطا را با استفاده از کمپین خود در سال ۲۰۰۷ انجام داد. با استفاده از این خطا تجربه کاربری به کلی از بین می رود. برای رفع این خطا می توان کاربران را به صفحه اصلی سایت هدایت کرد تا شانس پیدا کردن محتوا توسط کاربران افزایش پیدا کند.

سئو و بازاریابی ویدئویی

سایت Intuit Tax نیز توانسته است با رقابت ویدئویی ویروسی خود محتوای سایت را به خوبی توسعه دهد. ویدئوی برنده می توانست هزاران بازدید کننده را به خود جذب کند. با اینحال زمانی که رقابت به پایان رسید صفحه مورد نظر به ۴۰۴ ( صفحه مورد نظر یافت نشد) تغییر پیدا کرد.

نقش ویدیئو در بازاریابی

  1. اطلاعات و داده های مناسب جمع آوری نمی شود:

پیتر دروکر می گوید: هر چیزی که به درستی اندازه گیری شود به خوبی مدیریت خواهد شد. معیارها می توانند یک نگاه ارزشمند در برابر محتوای سایت و کاربران ارائه دهند. قبل از اینکه بخواهید کاری را انجام دهید باید پایه و اساس سایت خود را ارزیابی کنید. باید بدانید تعداد طرفدارانتان در فیس بوک چقدر است، چه تعداد فالوور در توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی داریدو به چند سایت لینک داده اید و ایا این سایت ها اتوریتی دامنه خوبی دارند؟ با استفاده از این سوالات می توانید به ۵ اشتباه رایج سئو پایان دهید که در توسعه و بهبود محتوا به شما کمک می کند. در مرحله بعدی باید تغییرات کمپین خود را از همان ابتدا پیگیری کنید و فرآیند پیشرفت را به دقت زیر نظر داشته باشید. چه تلاش هایی بیشترین تاثیر را داشته است؟ آیا پست موفق در فیس بوک یک پست حمایت شده و پولی بود؟ چه تلاش هایی نتوانسته است تاثیر خوبی بر روی کمپین بازاریابی شما داشته باشد؟

تست A/B در کمپین اجتماعی می تواند کنترل خوبی بر روی تلاش های موفق ارائه دهد . به عنوان مثال، باید بتوانید سر تیترها و تصاویر ویژه را شناسایی کنید. آنها را هر روز اجرا کنید و ببینید کدام یکی از آنها عملکرد بهتری در رسانه های اجتماعی داشته اند. استفاده از ابزارهایی همچون Buffer برای پیگیری کلمات کلیدی می تواند مفید باشد. رقبای شما نیز می توانند به عنوان یک راهنمای خوب عمل کنند. زمانی که پیگیری کلمات کلیدی خود را به صورت خودکار در می آورید، قادر خواهید بود تلاش های رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال می توانید بفهمید که آیا آنها پادکست جدیدی منتشر کرده اند؟ از تلاش های آنها به عنوان تست اجرا استفاده کنید.

  1. از ۵ اشتباه رایج سئو استفاده می کنید:

افسانه های رایجی در مورد اشتباه رایج سئو وجود دارد که بیشتر افراد به دنبال آن می روند. این موارد ممکن است آسیب جدی به سایت وارد نکند. برخی از این افسانه ها شامل موارد زیر است:

  • شما می توانید با لینک های جاوا اسکریپت کاری کنید که موتورهای جستجو شما را ایندکس کنند.
  • ربات های گوگل CSS را نمی خوانند.
  • باید آدرس سایت و صفحات خود را با .html به پایان برسانید.
  • سئو یک فعالیت لحظه ای است.
  • ایجاد یک سایت مخصوص برای کشور، محتوای تکراری تولید می کند.
  • لینک های حاصل از سایت های آموزشی با پسوند .edu ارزش و اعتبار بیشتری خواهد داشت.
  • گوگل محتوای تکراری را جریمه می کند.

سئو یک علم تجربی است. با استفاده از بررسی های مناسب می توان تفاوت های موجود در سایت را مشخص کرد و از به روزرسانی های گوگل آگاه شد واشتباه رایج سئو را کنار گذاشت.

نتیجه گیری:

انجام بازاریابی محتوا به معنای صرف وقت و تلاش زیاد نیست اشتباه رایج سئو را انجام ندهید . زمانی که سئو را در بازاریابی محتوا درگیر می کنید، می توانید با موفقیت تلاش های خود را تقویت نمایید تا نتایج مورد نظر را به دست آورید. مطمئن شوید که لینک های با ارزش را از دست نمی دهید.

 

بدون نظر

ارسال یک نظر