Top

۸ راه سئو که در ۱۰ سال گذشته تغییر کرده

تغییرات سئو

۸ راه سئو که در ۱۰ سال گذشته تغییر کرده

چگونه چشم انداز جستجو در دهه گذشته تغییر کرده است ؟ مقاله نویس جیسون دمرز به بررسی بزرگترین تغییرات در طول ۱۰ سال گذشته پرداخته و تاثیر آن را بر بهینه سازی موتور­های جستجو (سئو) بیان کرده است.

کانال­های بازاریابی به سرعت تکامل یافته اند و بطور چشم گیری در موتور­های جستجو بهینه شدند. در مراحل ابتدایی بهینه سازی سایه ای از کلمات کلیدی بود و به افزایش سرعت به عقب پایان کد و هرزه نگاره وارد لینک می­شد (اسپم دهی در میزان لینک دریافتی و چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده ) تا زمانی که رتبه بندی برای کلمات کلیدی که شما می­خواهید اغاز شود. خوشبختانه گوگل  از کسانی که شیوه تقلب های این چنینی و تقلب در الگوریتم جستجوی خود را شناسایی کرد.

بسیاری از تغییرات پایه و اساس گوگل در محل توسط اواسط ۲۰۰۰ بود اما چگونه الگوریتم خود را به عنوان یک نتیجه رویکرد ما در ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است؟

۱-افزایش محتوا

اولین ظهور بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از یک استراتژی بهینه سازی موفق وجود دارد . گوگل به طور پیوسته به تصویه مطالب خوب در طول سالها پرداخته است و با به روز رسانی پاندا در سال ۲۰۱۱ ضربه مرگ را به محتوای اسپم و چاشنی کلمه کلیدی پرداخته است.

روش های سئو

پس از پاندا آن را تقریبا غیر ممکن  می­دانستند که با هر تاکتیک مبتی بر محتوای غلط انداز مانند طرفدار یک مقدار بالا از محتوا از نظر کیفیت و مواد بپردازد. در عوض برندگان موتور­های جستجو که بهترین محتوای با ارزش را تولید می­کنند هستند .

۲- مرگ شبکه های لینک

گوگل تعریف خود از آنچه یک “link scheme” در واقع است ، همراه با برخی از نمونه های ارائه شده است . بسیاری از پیدا کردن دستور العمل در اینجا تا حدودی مبهم است و اما برای توضیح دادن اسان است. هر گونه تلاش به عمد تحت تاثیر قرار رتبه بندی خود را با لینک تواند به عنوان یک طرح واجد شرایط برای اسپم شدن قرار گیرد. در اواخر سال ۲۰۰۰ ، گوگل سخت کار کرده بود و با شیوه های لینک سازی مبتنی بر اسپم مبارزه می­کرد و شرکت کنندگان در چرخه شبکه لینک و تبادل را مجازات نمینمود.اما در سال ۲۰۱۲ بود که با بروزرسانی پنگوئن توانست با قدرت به این کار ادامه دهد و در حال حاضر تنها جاذبه طبیعی لینک با ارزش با پست مهمان به شما قدرت رتبه بندی جهت بالارفتن را می­دهد.

۳- تغییر شکل محلی

نسبت به سال ۲۰۰۶ ، سئو محلی امروز یک حیوان کاملا متفاوت است. ده ها تن از تکرار کوچک و تغییرات به طرح مانند چرخ فلک های محلی و غیره وجود دارد اما بزرگترین تغییر اخیر به عوامل رتبه بندی در سال ۲۰۱۴ با بروز رسانی کبوتر بود.

با این بروز رسانی گوگل به شدت سیگنال­های رتبه بندی وب سنتی به الگوریتم رتبه خود گنجانیده و به وب سایت های بهینه سازی شده تبدیل شده اند . گوگل همچنین دید از وب سایت های دایرکتوری با قدرت بالا در جستجوی خود را افزایش داده است.

به طور کلی جستجو های محلی شایع­تر ، بیشتر و در طول چند سال گذشته به لطف دستگاه های تلفن همراه تبدیل به یکی از کاربردی ترین قابلیت های گوگل شده اند.

۴- تعمیرات اساسی SERP

من نمی­توانم به شما بگویم که چگونه بسیاری از صفحات نتایج جستجو SERP ها تغییر کرده است و بسیاری از مردم می­تواند برخی از این تغییرات کوچک را قابل بحث و یا حتی روی انها حساب کنند . اما با نگاهی به ضربه روی صفحه نمایش SERP از سال ۲۰۰۶ و مقایسه آن تا به امروز مشاهده می­شود که ملاحظات شما باید چگونه مختلف باشد.

تغییرات سئو

۵- ظهور نمودار دانش یا Knowledge Graph

یکی دیگر از تاثیر گذار عمده در جستجوگر­ها مدرن نمودار دانش گوگل است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ این نمودار تلاش مستقیم کاربر را بصورت مستقیم نمایش داد . اغلب ارائه آنها را به یک جعبه از اطلاعات در مورد یک موضوع عمومی یا یک پاسخ موجب به پرس و جو می­شود و این فوق العاده است برای کاربر تا  بر نتایج جستجو مقدم باشد.

بر این اساس بهینه سازی برای جبران و یا اجتناب از اهداف کلید واژه عموم که در دسترس نباشد پاسخگو است و یا با استفاده سایت ها بر روی محتوای را به سایت تحویل می­دهند.

۶-اولویت بندی موبایل (موبایل فرندلی بودن سایت)

دستگاه­های تلفن همراه در محبوبیت یکه تازی کرده اند زمانی که آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ ظاهر شد و گوگل همه چیز آن را انجام داده است . بر اهمیت بهنیه سازی وب سایت برای کسانی که کاربران تلفن همراه در واقع در سال ۲۰۱۵ نمایش داده شد همراه رسمی نمایش داده شد و دسکتاپ در جستجوی گوگل پیش گرفته شد.

بهینه سازی برای تلفن همراه (موبایل فرندلی بودن سایت) به دلیل اصرار گوگل  به دلیل افزایش کاربران استفاده کننده از موبایل ها دامه و افزایش تعدا نفرات گوگل تبدیل شد و نه تنها مشترک است بلکه کاملا مورد نیاز این روز­ها می­باشد. به روز رسانی تلفن همراه پسندیده است که در فاز جداگانه رخ داده است تا به یک مجری اصلی این استاندارد جدید بوده است.

۷- مرگ نرم کلمات کلیدی

پاندا و پنگوئن عمل چاشنی و کلمه کلیدی را کشته اند اما بیشتر در سال ۲۰۱۳ کنجکاو املای مرگ نرم ، کلمه کلیدی بهینه سازی شده که در دسترس نباشند هستند . مرغ مگس خوار به روز رسانی است که معرفی جستجوی معنایی دارد و راه گوگل افشای قصد کاربر به جای نقشه برداری از کلمات کلیدی و عبارات فرد است.

امروز گوگل  برای درک معنی به جای تطبیق کلمات کلیدی تلاش می­کند، بهینه سازی کلمات کلیدی به همان شیوه کار نمی­کند. با این حال تحقیق کلمه کلیدی هنوز هم مرتبط است به عنوان آن که می­تواند راهنمای تمرکز استراتژیک خود را کمک کند و شما را با فرصت های رتبه بندی فراهم می­کند.

۸- به روز رسانی قدم زدم و تاثیر

همچنین شایان ذکر است که برای یک زمان در چند سال زیر پاندا – گوگل استرس بهینه سازی جستجو را با  آزاد به ظاهر تصادفی انجام داده است .به روز رسانی عمده برای الگوریتم جستجو، اساسا با تغییر چگونه رتبه بندی محاسبه شد . با این حال در حال حاضر که موتور جستجو یک بنیان قوی ، اهمیت و قدم زدن شده ، به روز رسانی کاهش یافته است . امروز به روز رسانی کوچکتر ، کمتر قابل توجه و بسیار کمتر در اماتیک در این صنعت است.

نتیجه نهایی سئو

سئو امروز به شما کمک خواهد کرد که به یک بازاریاب بهتر و انلاین تبدیل شوید . امیدوارم در حال حاضر شما به مدت ها قبل از تکنیک های کلاه سیاه در استراتژی خود را از بین ببرید.

گوگل و ما به عنوان بازاریابان در کنار آن به طور مداوم فشار دادن این عنصر اساسی در حال حاضر از زندگی ما را به جلو است بنابراین اگر شما می­خواهید به ماندن در صحنه ادامه دهید نیاز به نگرش به  ۱۰ سال آینده در به روز رسانی موتور­های جستجو خود دارید.

موفق و پیروز باشید.

 

بدون نظر

ارسال یک نظر