خانه / آموزش سئو / چرا به روز رسانی الگوریتم گوگل ممکن است خبر بدی باشد

چرا به روز رسانی الگوریتم گوگل ممکن است خبر بدی باشد

 به روزرسانی الگوریتم به صورت دائم چه مشکلاتی برای سایت ها ایجاد می شود و نقش سئو کاران در کنترل آن را در این مقاله به طور کامل بررسی کرده ایم.

هر به روزرسانی از پاندا و پنگوئن در سال های اخیر باعث خوشحالی برخی از سئو کاران و ناراحتی برخی دیگر شده است. همانطور که الگوریتم ها در یک زمان واقعی به روزرسانی می شوند، کار سئو کاران نیز سخت تر خواهد شد. حالا سوال اینجاست که به روزرسانی های سریع الگوریتم ممکن است چه مشکلاتی به همراه داشته باشد؟

 به روزرسانی الگوریتم گوگل

عیب یابی پنالتی الگوریتم:

عیب یابی پنالتی های الگوریتمی بسیار دشوارتر از جریمه های دستی (Manual action ) است. در جریمه های دستی، گوگل از طریق کسنول جستجو پنالتی های مورد نظر را به اطلاع شما می رساند. این گزینه به وب مسترها اجازه می دهد موارد و مسائلی که سایت را تحت تاثیر خود قرار داده است مورد بررسی قرار دهند. اما در جریمه های الگوریتمی ، وب مسترها از وجود این مشکل اصلا با خبر نخواهند بود.شاید آسان ترین روش برای تعیین وجود جریمه الگوریتمی این است که به دنبال کاهش ترافیک ورودی به سایت در زمان به روزرسانی الگوریتم های شناخته شده باشید. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، شما می توانید دو نقطه برای پنگوئن در ماه های می و اکتبر سال ۲۰۱۳ ببینید.

به روزرسانی الگوریتم گوگل

 

بدون سوابق آنالیزی، ممکن است به دنبال کاهش ترافیک سایت با استفاده از ابزارهایی باشید که ترافیک را تخمین می زنند، اگرچه کاهش ترافیک ممکن است به خاطر مسائل دیگری اتفاق افتاده باشد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، سایت به خاطر به روزرسانی پنگوئن در اکتبر سال ۲۰۱۴ ، دچار افت ترافیک شده است.

آپدیت الگوریتم پنگوئن

برای اینکه جریمه های لینک محتمل را بشناسید، می توانید از ابزاری همچون Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید افزایش ناگهانی در لینک را مشاهده کنید. در شکل زیر، سایتی را مشاهده می کنید که در یک دوره زمانی کوتاه به بیش از ۲۰۰۰ دامنه ارجاع دهنده دست یافته است که این موضوع به احتمال زیاد نشان دهنده جریمه شدن سایت است.

خرید بک لینک زیاد

یک روش آسان دیگر برای تعیین اینکه سایت شما متحمل جریمه الگوریتمی شده است یا خیر این است که ببینید سایت شما بر روی نقشه رتبه یا رنگینگ خوبی دارد اما نتایج ضعیفی برای عبارات مختلف به دست آورده است. متاسفانه اگر زمان به روزرسانی های بزرگ در دست نباشد، سئو کاران به اطلاعات بیشتری نیاز خواهند داست و همین امر نیز تشخیص جریمه های الگوریتمی را دشوار می سازد.

تشخیص اشتباه و سردرگمی:

یکی از مشکلات بزرگ در مورد به روزرسانی زمان واقعی الگوریتم ها این است که خزنده های گوگل در واقع با فرکانس مشابه نمی خزند. بعد از تغییر یک سایت یا هجوم لینک دهنده ها، ممکن است هفته ها یا شاید ماه ها زمان نیاز باشد تا خزنده سایت شما را بررسی کند و جریمه اعمال گردد. بنابراین حتی اگر جزییات دوره زمانی تغییر سایت یا جریمه های مرتبط با آن را دنبال می کنید، ممکن است زمان دقیق اعمال جریمه را نتوانید تشخیص دهید. ممکن است تغییرات سرور یا سایت در این مسئله درگیر باشد و باعث شود در مورد جریمه های اعمال شده دچار اشتباه شوید. برخی از شرکت های سئو، ممکن است مسئول حذف جریمه هایی باشند که اصلا وجود ندارد. گوگل نیز ممکن است تعدادی تغییرات الگوریتمی معرفی کند که می تواند رنکینگ سایت را تحت تاثیر خود قرار دهد و سئو کاران و صاحبان سایت به طور اتوماتیک فکر می کنند که جریمه شده اند. کنسول جستجوی گوگل باید بتواند صاحبان سایت را به خوبی از وجود این جریمه ها آگاه سازد اما اینکار به ندرت اتفاق می افتد.

سئوی منفی:

پول بسیار زیادی در اسپم کردن وجود دارد. در این حالت شرکت های سودجو دست به کار می شوند و به صاحبان کسب وکارها پیشنهاد می دهند این لینک ها را حذف کنند.شاید بتوان گفت بهترین یا بدترین قسمت این مدل این است که برای همیشه وجود خواهند داشت. شما می توانید لینک های مختلفی را اسپم کنید و سپس برای حذف آنها از طرف مقابل پول بگیرید. بیشتر صاحبان کسب وکارهای کوچک فکر می کنند که اینکار توسط شرکت رقبا انجام شده است.

سئوی کلاه سیاه:

تست کلاه سیاه بسیاری وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. سایت ها سریع تر جریمه می شوند و استراتژی های بهتری برای فرار از این جریمه ها وجود دارد اما در این روش نیز خطرات جدیدتری در انتظار شماست.

می توان به سرعت همه چیز را بررسی کرد و کارهایی برای بازیابی انجام داد. با به روزرسانی های سریع تر، این نوع بررسی نیز در نهایت قابل انجام است.

آیا این به روزرسانی ها جنبه مثبتی نیز دارد؟

به نظر می رسد به روزرسانی های زمان واقعی برای نتایج جستجوی گوگل نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. سئو کاران بهتر است از نگرانی در مورد به روزرسانی های بعدی دست بکشند و تمامی انرژی خود را صرف کارهای خلاقانه کنند. اگر اتفاق بدی روی دهد سایت ها می توانند به سرعت همه چیز را بازیابی کنند. تست های کلاه سیاه نتایج مثبتی برای جامعه سئو دارد و می تواند درک بهتری از الگوریتم ها را فراهم آورد.

ترجمه و نگارش توسط تیم بهینه سازی ایران سئو سایت

درباره iranseosite

محمد دانیالی هستم سال های بسیاری است سابقه وبمستری و بازاریابی دارم.به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت دارم و پروژه های بسیاری را به نتیجه رساندم.

یک مطلب مهم

کلمات کلیدی و سئو 2017

۴ نکته در مورد سئو ۲۰۱۷

حالا که کار بر روی وب سایت خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرده اید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *