Top

چرا بی طرفی نت برای سئو و وب سایت های بازاریابی اهمیت دارد؟

سئو و بی طرفی در اینترنت

چرا بی طرفی نت برای سئو و وب سایت های بازاریابی اهمیت دارد؟

اخیرا بی طرفی نت موضوع بسیار مهمی شده است. خواه تایید شود یا نه، نت میتواند انشعاب اصلی صنعت بازاریابی باشد. عواقب احتمالی و عواقب از دست دادن بی طرفی را پوشش میدهد. مطمئن باشید این موضوع در سئو مهم است برای مباحث بعدی، به ما ملحق میشوید.

این هفته ما از تاکتیک های معمول سئو (SEO ) و تاکتیک های بازاریابی خارج میشویم و برای یک دقیقه درباره ی بی طرفی نت صحبت میکنیم. بی طرفی نت، در حقیقت در بازاریابی های وب بسیار مهم میباشد. مخصوصا برای کسانی که به کسب و کارهای کوچک و متوسط و تجارت محلی کمک کرده اند و همچنین برای وب سایت هایی که جزء ۱۰۰ سایت محبوب و ثروتمند نیستند.

سئو و بی طرفی در اینترنت

علت این که درباره ی بی طرفی نت سخن میگوییم این است که، در معرض خطر بالاست و ممکن است ما بتوانیم برایش کاری کنیم.  با حفظ بی طرفی نت، به خصوص در ایالات متحده، هرچند که این در سرتاسر جهان درست است، هر جایی که شما باشید، ما میتوانیم حقیقتا شغل و نقش مان را حفظ کنیم. من شما را از این طریق خواهم برد تا فقط ببینید.

بی طرفی نت چیست؟ برای شروع ممکن است بپرسید” خب ، من ممکن است درباره ی بی طرفی نت چیزهایی شنیده باشم، اما برایم توضیح بده که آن چیست. من یک توصیف خیلی ساده به شما میدهم و سپس شما را دعوت میکنم که در آن عمیق تر کاوش کنید.

البته بیطرفی نت، اساسا این عقیده است که به عنوان کاربر اینترنت، از طریق ارائه دهنده گان خدمات اینترنت، که ممکن است از طریق شبکه ی تلفن همراه باشد یا از طریق ارائه دهنده اینترنت خانه مان باشد یا از طریق ارائه دهنده اینترنت محل کارم، این ISP ها یک وریزون یا کومکاست (comcast) ویا cox یا T-Mobile یا TA&T باشد. همه ی اینها در ایالات متحده هستند و تعداد زیادی ارائه دهنده های  خارجی دیگر نیز وجود دارد. به راستی، شما میتوانید به طور برابر به کل وب دسترسی داشته باشید. به این معنی که ISP ها این گونه برنامه ریزی شده که سرعت دانلود برای کسانی که بیشتر یا کمتر پول پرداخت میکنند، متفاوت نباشد؛ یا بر مبنای اینکه یک وب سایت مورد علاقه ی آنهاست یا وب سایت مال آنهاست و یا توسط آنها سرمایه گذاری شود. اساسا، زمانیکه شما به وب دسترسی دارید، شما به طور برابر به آن دسترسی دارید. مساوات و بی طرفی برای تمام اینترنت وجود دارد.

بی طرفی سئو و بازاریابی در نت

در طرح راهنمای عدم بیطرفی، شما میتوانید مرد کوچکی که در اینجا ناراحت است، را ببینید. چرا که ISP، خودش اساسا تنظیم شده است و میگوید”هی، اگر شما میخواهید ماهیانه ۵۰$ به ما پرداخت کنید، میتوانید به گوگل، فیس بوک، توییتر و MSNدسترسی داشته باشید، پس اگر میخواهید کمی بیشتر پرداخت کنید ماهیانه ۱۰۰$ ، میتوانید به همه ی سایت های در رده ی دوم  هم دسترسی داشته باشید. ما به شما اجازه ی بازدید و استفاده از خدمات را میدهیم. اگر ماهیانه ۱۵۰$ بپردازید، میتوانید به همه ی وب سایت ها دسترسی داشته باشید”

این فقط یک مدل از وضعیت عدم بیطرفی سئو و بازاریابی است که ممکن است رخ دهد. تعداد زیادی از این وضعیت ها وجود دارد. این یکی احتمالا خیلی واقع بینانه نیست و ممکن است کمی اغراق آمیز باشد، اما ایده ای پشت آن است که همیشه یکسان است، این مهم که ISP ها هر طوری که آنها بخواهند کار میکند. آنها با قوانین حکومتی و مقررات محدود نمی شوند، تا وب به طور مساوی به کار گرفته شود.

حال، اگر شما یک ISP هستید. میتوانید یک سناریوی فوق العاده را تصور کنید. اگر منAT&T  هستم یا یک وریزون، ممکن است مقدار پولی را که میتوانم از مشتری بگیرم، به حداکثر برسانم. و دائما با دیگر ISP ها رقابت میکنم. اما اگر من این کار را میتوانم انجام دهم، سپس میتوانم چند دسته بردار داشته باشم(الف) میتوانم از همه ی وب سایت های مختلف و خدمات وب ؛  پول دریافت کنم (ب) حمایت یا هزینه ی مشتریانم را بر مبنای مقدار دسترسی شان، بستانم.

سئو و بازاریابی بیطرف

بنابراین چیزی که برای من فوق العاده است، این است که ISP ها شبیه کومکاست (comcast) و وریزون و AT&T و cox و همه ی چیزهایی دیگری که پول زیادی را به لابی ها تحمیل میکنند، تلاش میکند که نظرات دولت فدرالی را تغییر دهد. و این درحال حاضر در ایالات متحده  بسیار خوب انجام شده است. این دولت جمهوری خواه و مردمی در کنگره ها و ارتباطات کرسی فدرال، به تازگی آقای آجیت پای، توسط ترامپ به عنوان کرسی جدید   FCC  انتخاب شده است.

چرا باید بازاریاب ها مراقب باشند؟

دلیل اینکه شما به عنوان یک بازاریاب باید مراقب آن باشید عبارتند از:

  1. شرایط برابر برای دسترسی به وب یک میدان بازی ایجاد میکند.

*رقابت بیشتر: این به وب سایت ها اجازه رقابت با یکدیگر را میدهد، بدون نیاز به پرداخت پول و بدون نیاز به داشتن مشتریان انحصاری متعدد که ممکن است هزینه ای به ISP خود پرداخت کنند.

*این همچنین به معنای بازیکنان(شرکت کنندگان) بیشتر است: چرا که هر کسی میتواند به سادگی، با ثبت نام یک وب سایت و صاحب سایت شدن، در این زمینه وارد شود. در حال حاضر، شما در یک میدان بازی از لحاظ فنی با هر کسی مثل گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، آمازون، هستید. شما به طور یکسان میتوانید دسترسی داشته باشید ، حداقل در سطح بنیادی ISP، با هر کس دیگری که در اینترنت هست. این بدان معناست که تقاضای بسیار زیادی برای خدمات رقابتی بازاریابی وب وجود دارد. زیرا کسب و کارهای بسیار زیادی هستند که نیاز به رقابت و توان رقابت را دارند.

 

*همچنین کمتر از یک مزیت ذاتی برای بازیکنان بزرگ، مشهور و ثروتمند وجود دارد. اگر شما یک وب سایت خیلی خیلی ثروتمند هستید، شما پول، منابع و نفوذ بیشتری دارید. گفتن این موضوع بسیار ساده است “هی، من اصلا نگران این موضوع نیستم چون که میدانم همیشه در پایین ترین لایه و یا هر آنچه که به طور رایگان ارائه میشود، میتوانم باشم. زیرا میتوانم به ISP ها پول پرداخت کنم و میتوانم قوانین و مقررات حکومتی را تحت تاثیر قرار دهم. میتوانم با تمام ISPهای مختلف متصل باشم. و مطمئن باشید که من همیشه در دسترس هستم.

در حال حاضر، این برای یک وب سایت کوچک یک کابوس فوق العاده بزرگ است که با راه اندازی و بزرگ شدن یک وب، این یک مزیت رقابتی بزرگ میشود. به این معنا که شروع کردن بسیار دشوارتر است.

۲ .هزینه های شروع کار آنلاین تحت بی طرفی نت، بسیار کمتر است. در حال حاضر، اگر شما وب سایت تان را ثبت نام کنید و شروع به کار کنید:

* شما لازم نیست به هیچ ISP مبلغ پرداخت  کنید. لازم نیست به comcast یا verizon یا AT&T یا  cox و یا هر چیزی شبیه آن روی بیاورید و بگویید “ما میخواهیم  سرعت بالا، سریع ترین لایه، طرح بهترین دسترسی را دریافت کنیم” شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید زیرا بی طرفی نت و قانون بیانگر این است که شما به طور خودکار تضمین شده اید.

* همچنین هیچ فرآیند جداگانه ای وجود ندارد. بنابراین موضوع فقط هزینه ی آن نیست، برای ورود به ISP ها باید کاری انجام شود. امروز چند صد ISP وجود دارد که صدها هزار مشتری فعال در ایالات متحده دارند. این تعداد معمولا کاهش میابد، زمانیکه این صنعت کمی بیشتر تحکیم شود (متحد شود) . اما هنوز هم، موارد رقابتی بسیار بسیار زیادی وجود دارد که مجبور به انجام آن هستند.  اگر شما یک ارائه دهنده بیمه ی بزرگ هستید، یک مورد است که یک فرد وظایف آن را مدیریت میکند.  اما اگر شما یک وب سایت برای نام تجاری جدید راه اندازی کردید، باید آن را کاملا بسنجید و بعد آنرا انجام دهید.

 

 

  1. امروزه، استعداد، استراتژی، کیفیت محصول و خدمات و بازاریابی است که یک شرکت جدید یا یک وب سایت جدید را در زمینه فعالیت شان برنده یا بازنده میکند. در مقابل، این وضعیت عدم بی طرفی بالقوه، که در آن سیستم فریب دهنده نیست اما من آن را سیستم فریب دهنده می نامم، با این دلیل ساخته شده اند که شما مزیت هایی مثل پول و نفوذ برای آنها دارید.

من فکر میکنم همه ی ما اتفاق نظر داریم که در سال ۲۰۱۷ ، در مراحل آخر جوامع سرمایه داری، پول ونفوذ داشتن مزیت بسیار عظیمی بود. من مطمئن هستم که افراد با پول و نفوذ، لزوما به پای دیگر، برای کارآفرینی و راه اندازی و مردمی که برای رقابت در وب تلاش میکنند، نیازی ندارند.

چه چیز ممکن است رخ دهد؟

در حال حاضر، شاید شما موافق نباشید. اما من فکر میکنم همه ی اینها با هم یک سناریوی بسیار قانع کننده میباشد. اینجا چیزیست که واقعا ممکن است رخ دهد.

*خطوط سریع برای برخی سایت ها:

اکثر ناظران فضای اینترنت فکر میکنند که خطوط سریع به یک پیش فرض تبدیل شده است. بنابر این، خطوط سریع به این معناست که ردیف خاص، قسمت خاصی از وب،خدمات خاص شرکت ها سریع به خطوط دسترسی خواهند داشت. مابقی در ISP های خاص آهسته تر یا به طور بالقوه مردود میشوند. در این زمان است که برخی چالش های واقعی ایجاد میشوند.

*دسترسی رایگان یا پرداختنی توسط برخی از ISP ها:

مسلما بعضی از خدمات، رایگان و بعضی پرداختنی میباشند. اخیرا شما میبینید T-Mobile واقعا برای انجام این کار تلاش میکند. در جایی آنها اساسا گفته اند” اگر شما مصرف کننده T-Mobile هستید، حتی اگر شما مقدار بسیار کمی به ما میپردازید، ما به شما اجازه ی دسترسی به موارد خاصی را میدهیم.” من فکر میکنم که آن یک،  خدمات تصویر رایگان است که در حال حاضر در برابر قانون است. (غیرقانونی است)

ممکن است شما بگویید، این ناعادلانه به نظر میرسد. چرا نباید شرکت T-Mobile قادر به ارائه برخی از دسترسی ها به وب، به صورت رایگان و بقیه پولی، باشد. من فکر میکنم متاسفانه یک تکه از شاه ماهی قرمز است. چرا که استفاده ای خاص از یک وضعیت عدم بی طرفی است، که البته بد نیست. این کار برای مصرف کنندگان و برای کسب و کار بد نیست.

اگر T-Mobile فقط نرخ طبیعی خود را مطالبه کند و سپس موجب این اتفاق شود که: به هر حال شما اینجا بخش کوچکی از وب را به صورت رایگان دریافت میکنید، هیچ کس در این باره اعتراضی نمیکند. این کار مشکل خاصی ندارد. اما این کار نقض بی طرفی است، و بی طرفی را در یک شیب بسیار لغزنده در یک دنیایی که شبیه به این جهان است قرار میدهد و این برای بسیاری از مردم بسیار دردناک است.این است دلیل اینکه ما خواستار کمی فداکاری هستیم و میگوییم: ما این امر را اجازه نمیدهیم، زیرا این امر اصل و قانون بی طرفی نت را نقض میکند.

 

 

 

*پرداخت های مورد نیاز برای دسترسی و یا سرعت: سپس سومین اتفاقی که تقریبا مطمئن هستیم خواهد افتاد، پرداخت هاست. پرداخت ها دو طرفه خواهد بود، شما به عنوان مشتری مجبور به پرداخت بیشتری به ISP های خودتان هستید برای اینکه به نت به گونه ای که امروز دسترسی دارید، دسترسی داشته باشید. به عنوان یک وب سایت مجبور به پرداخت خواهید شد، به منظور دست یافتن به مشتریانی که شاید توانایی تهیه یا پرداخت بیشتر را ندارند. در این صورت شما مجبور به پرداخت به ISP برای دسترسی کامل، میشوید.

 

چه چیزی در خطر است؟

چرا من در حال حاضر این موضوع را مطرح میکنم؟ چرا بیشتر از همیشه در خطر است؟ خب، معلوم است دولت جدید آمریکا اساسا علیه بی طرفی به طرز تهاجمی، اقدام نموده است.

کرسی جدید FCC، آقای آجیت پای، به سختی با این موضوع مبارزه میکند، او یک دسته اظهارات را تنها در چند روز گذشته تهیه کرده است. او در واقع، برخی از احکام سالهای گذشته را که خواستار شفافیت شیوه های بی طرفی ISP های کوچکتر بود، لغو کرد. اکنون این مورد لغو شده است. او اینگونه استدلال میکند که این اساسا موردی است که من قصد دارم پوشش بازار آزاد و بازار رقابتی بنامم. من فکر میکنم این یک اسم کلی و بی مسمی  است.

این امر موجب ایجاد یک بازار واقعا برابر برای همه میشود، هرچند تا حدودی محدود است. من فکر میکنم یکی از موارد بسیار جالب درباره ی آن، این است که این یک مسئله غیر سیاسی و یا حداقل کمتر سیاسی برای بسیاری از رای دهندگان آمریکایی است.در واقع، در یک بررسی گالوپ گفت: ۸۱% از دموکرات ها و ۸۵% از جمهوری خواهان از بی طرفی حمایت میکنند. بنابراین قریب به اتفاق رای دهندگان در ایالات متحده میگویند که این (بیطرفی) باید قانون در دنیا باشد.

دلیل این که، این موضوع معمولا توسط هر دو کنگره و FCC در نزاع میباشد، این است که ISP های بزرگ بسیار غنی هستند و آنها مقدار زیادی دلار به لابی ها پرداخت کرده اند تا سیاست را تحت تاثیر قرار دهند. برای آنهایی که خارج از ایالت متحده هستند، این غیرقانونی به نظر میرسد. من میدانم این در اکثر کشورهای دموکراسی غیرقانونی است، اما این چگونه در ایالات متحده کار میکند؟

 

ما چه کار میتوانیم انجام دهیم؟

اگر شما در این مورد میخواهید کاری کنید و با افراد کنگره خود، سناتور، نمایندگان محلی و فدرالی که در مقابل شما هستند، میخواهید مبارزه کنید، به افرادی که در ایالات متحده میباشند،  سایت  savetheinternet.com  را پیشنهاد میکنم. در هر کشور دیگری که هستید، من از شما خواهش میکنم برای حمایت بی طرفی نت جستوجو و وارسی کنید. ممکن است در کشور یا جغرافیای محلی شما آغاز این امر امکان پذیر باشد، پس شما میتوانید کارهایی انجام دهید.

ما به عنوان مصرف کنندگان اینترنت در گذشته و زمان پیش از تجارت در وب، در مقابل آن مبارزه کرده ایم. و من فکر میکنم ما در حال رفتن به تجدید آن مبارزه به منظور حفظ وضع موجود وحفظ شرایط برابر هستیم. این به حفظ حرفه بازاریابی در وب کمک خواهد کرد. البته به حفظ یک اینترنت باز، آزاد و رقابتی نیز کمک خواهد کرد. من فکر میکنم که همه ی ما با این مهم موافق هستیم.

بسیار خوب، با تشکر از همه، منتظر نظرات تان هستم. حتما انتقادات تان را بیان کنید. لطفا سعی کنید تا جایی که امکان پذیر است پاک و مهربان مطرح کنید. میدانم زمانیکه بحث، وارد قلمرو سیاسی میشود کمی خسته کننده است. و ما دوباره هفته آینده برای نسخه دیگری از ایران سئو سایت، شما را خواهیم دید. مراقب خودتان باشید.

۱نظر
  • مهاجرت کردن به کانادا
    مرداد ۴, ۱۳۹۶در ۹:۲۶ ق٫ظ

    خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب
    مفید

ارسال یک نظر