Top

AMP و گوگل آنالیتیک

AMP و گوگل آنالیتیک

 Accelerated Mobile Pagesبرای سایت شما مهم است اما نمیتواند آمار های شما را در گوگل انالیتیک نشان دهد .AMP و گوگل آنالیتیک یک مقاله جامع در مورد باگ های فعلی این نسخه موبایل است.

AMP چیست و چه ویژگی هایی دارد افزایش سرعت صفحات در  گوگل AMP یک ابتکار عمل منبع باز است که هدف آن افزایش بازدهى موبایل برای صفحات وب است در سئوی ۲۰۱۷ سرعت سایت و داشتن نسخه موبایل یک ضرورت به حساب می آید.تا لحظه نگارش این اخبار سئو گوگل به وضوع اعلام کرده است که Accelerated Mobile Pages در رتبه دهی تاثیری ندارد .اما بعید نیست در سال ۲۰۱۷ تغییراتی را شاهد باشیم و یکی از فاکتور های مهم بهینه سازی سایت شود .خب از بحث خودمون جدا نشیم بر گردیم به AMP و گوگل آنالیتیک این قابلیت که نسخه موبایل سایت ها است بسیار پر سرعت است و سایت هایی که فاکتور های AMP را داشته باشند یک علامت رعد و برق کوچک در کنار نام سایت خود در گوگل خواهند داشت .در مطالعات جدید نشان داده شده است که AMP و آنالیتیک با هم سازگار نیستند چرا که امار انالیتیک با آن دچار اشتباه می شود که این در حال حاضر یک باگ بزرگ محسوب می شود.

AMP و گوگل آنالیتیک

کریستین اولیویرا مشاور فنی جستجوگر ها و متخصص سئو  با ردیابی مناسب گوگل آنالیتیک به نتایج جالبی دست یافت که سرپرست فنی گوگل برای پروژه AMP، مشکلات را تایید کرد و گفت راه حل این مشکل آسان نخواهد بود.

به طور خلاصه نتایج اولیویرا برای AMP و گوگل آنالیتیک شامل زیر است :

هنگامی که یک بازدید کننده از یک صفحه AMP هدایت به یک صفحه به طور منظم در یک سایت، که باعث می شود یک جلسه جدید به تولید می شود، حتی اگر از لحاظ فنی، این همان صفحه بود.شما زمانی که به صفحه جدید در نسخه موبایل می روید بازدید های جدید حساب نمی شود.

Bounce rate یا نرخ پرش از سایت از حالت نرمال بیشتر می شود زمانی که AMP ما فعال است .

بازدید صفحات به ازای هر بازدید کننده پایین خواهد بود .

زمانیکه شما از موتور های جست و جو وارد یک صفحه می شوید و سپس به یک صفحه دیگر شما معلوم نیست از کجا وارد سایت شده اید و قابل رهگیری نمی باشد.

 

 

 

 

بدون نظر

ارسال یک نظر